بازگشت رقیب بن‌ سلمان به عربستان

© REUTERS / HANDOUTبازگشت رقیب بن‌ سلمان به عربستان
بازگشت رقیب بن‌ سلمان به عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برادر سلمان شاه عربستان برای به چالش کشاندن جایگاه محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی به کشورش بازگشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سایت انگلیسی در مطلبی نوشته است شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برادر سلمان شاه عربستان برای به چالش کشاندن جایگاه محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی به کشورش بازگشته است.
سایت تحلیلی انگلیسی "میدل‌ایست‌آی" نوشت، بازگشت احمد از شاهزادگان سعودی که مدتی در لندن به سر می‌برد، برای به چالش کشاندن بن سلمان یا یافتن فردی برای به چالش کشیدن ولی‌عهد کنونی سعودی بوده است. احمد با تضمین امنیتی مقام‌های انگلیسی و امریکایی به عربستان سعودی بازگشته است.

پیش‌بینی کودتا علیه بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
پیش‌بینی کودتا علیه بن سلمان

منبعی نزدیک به شاهزاده احمد به "میدل‌ایست‌آی" گفته است که احمد و دیگران در خاندان آل‌سعود دریافته‌اند، بن سلمان فردی زیان‌بار شده است و احمد قصد دارد نقشی برای تغییرات در این کشور ایفا کند بدین معنا که خودش در سازمان‌دهی جدید در حکومت نقش داشته باشد یا کمک کند یک جانشین دیگر برای بن سلمان تعیین شود.
این منبع گفته است که احمد بعد از صحبت با مقام‌های انگلیسی و امریکایی به ریاض بازگشت واین مقام‌های انگلیس و امریکا به وی این اطمینان را داده‌اند که در عربستان سعودی آسیبی به او نخواهد رسید و وی را تشویق کرده‌اند که جایگاه بن سلمان را از آن خود کند. افرادی درون خاندان پادشاهی سعودی نیز احمد بن عبدالعزیز را تشویق کرده‌اند جایگاه برادر زاده‌اش را از آن خود کند.
میدل ایست دریافته است که احمد در زمان اقامتش در لندن با دیگر اعضای خاندان سعودی که خارج از کشورشان زندگی می‌کردند، در ارتباط بوده و سه شاهزاده سعودی حامی که همگی مقام های نظامی یا امنیتی بوده‌اند، حامی وی هستند.
روز گذشته نیز مجتهد افشاگر معروف سعودی در صفحه توییتر خود نوشت، احمد بن عبدالعزیز به ریاض وارد شده و مورد استقبال بن سلمان و وزیر دفاع عربستان سعودی قرار گرفته است. مجتهد همچنان خبر داد، احمد تعهدهایی امریکایی-اروپایی گرفته مبنی بر اینکه بن سلمان به او تعرضی نداشته باشد.
احمد بن عبدالعزیز در نوامبر 2017 و ساعاتی پیش از بازداشت 11 نفر از شاهزادگان توسط بن سلمان، موفق به خروج از عربستان سعودی شد و در لندن اقامت داشت.
طی هفته‌های اخیر بعد از قتل جمال خاشقچی خبرنگار عربستانی منتقد ولی‌عهد سعودی در کنسولگری ریاض در ترکیه، انتقادهای زیادی علیه بن سلمان وجود داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала