خطر مرگبار نمک کشف شد

© Fotolia / Sommai خطر مرگبار نمک کشف شد
خطر مرگبار نمک کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه ییل ایالات متحده امریکا دریافتند که مصرف بیش از اندازه نمک فرد را متبلا به خطر بیماری ام‌اس می‌سازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از MedicalXpress، دانشمندان دانشگاه ییل امریکا دریافتند که مصرف بیش از اندازه نمک شخص را مبتلا به خطر بیماری ام‌اس (تصلب بافت چندگانه) می‌سازد.

چگونه افراد مبتلا به بیماری های قلبی می توانند عمر شان را افزایش دهند؟ - اسپوتنیک افغانستان
چگونه افراد مبتلا به بیماری های قلبی می توانند عمر شان را افزایش دهند؟

بیماری ام‌اس یا تصلب بافت چندگانه (Multiple sclerosis) که با نام اختصاریِ ام‌اس یا MS شناخته می‌شود، یک بیماری التهابی است که در آن غلاف‌های میلین سلول‌های عصبی در مغز و نخاع آسیب می‌بینند. این آسیب‌دیدگی می‌تواند در توانایی بخش‌هایی از سیستم عصبی که مسئول ارتباط هستند اختلال ایجاد کند و باعث به وجود آمدن علائم و نشانه‌های زیاد جسمی شود. ام‌اس به چند شکل ظاهر می‌شود و علائم جدید آن یا به صورت عود مرحله‌ای (به شکل برگشتی) یا در طول زمان (به شکل متناوب) اتفاق می‌افتد. در حال حاضر هیچ روش موثری برای درمان این بیماری وجود ندارد و میانگین امید به زندگی بیماران 5-10 سال کمتر از افراد سالم است.
اکثر مردم می‌دانند که مصرف بیش از اندازه نمک سالم نیست، مخصوصا برای کسانی که بیماری قلبی دارند. رژیم های سدیم بالا می‌تواند به فشار خون بالا کمک کند، اما آیا این به افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی یا مرگ منجر می‌شود؟ مطالعات همگروه اخیر این نظریه را به چالش کشیده است، اما یک مطالعه جدید که در شفاخانه بریگهام و شفاخانه زنان انجام شده است، از اندازه‌گیری های مختلفی استفاده کرده و تأیید کرد که مصرف بیش از اندازه نمک می‌تواند طول عمر را تحت تأثیر قرار دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала