استقبال روسیه از انتخابات پارلمانی در افغانستان

© Sputnik / Kirill Kallinikovاستقبال روسیه از انتخابات افغانستان
استقبال روسیه از انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه از انتخابات پارلمانی در افغانستان استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان نشان دهنده تقویت اصول دموکراتیک در جامعه افغانستان است.
در اعلامیه وزارت امور خارجه روسیه گفته می شود که مسکو از برگزاری انتخابات افغانستان استقبال می کند، اما در جریان رای گیری، موارد متعددی نقض ثبت شده است.
انتخابات پارلمانی در 32 ولایت افغانستان در روزهای 28 و 29 میزان" 20 و 21 اکتبر" برگزار شد اما شکایت‌های زیادی در رابطه با ضعف مدیریت، نرسیدن اوراق رای‌دهی، نبود فهرست رای‌دهندگان، فعال نبودن ماشین‌های بایومتریک، مداخله زورمندان در انتخابات و پرشدن صندوق‌ها پیش از آغاز رای‌دهی صورت گرفت.  

افغانستان شرکت در نشست صلح مسکو را تأیید کرد - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان شرکت در نشست صلح مسکو را تأیید کرد

انتخابات در دو ولایت غزنی و کندهار به دلایل امنیتی امروز برگزار شد. انتخابات مجلس نماینده‌گان در ولایت کندهار برای یک هفته، اما در ولایت غزنی تا مدت نامعلومی به تعویق افتاده است.
شمار اشتراک‌کنندگان در انتخابات مجلس نمایندگان نزدیک 4 میلیون تن رسید که از این میان 33 درصد را زنان تشکیل داد.
با این حال، وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد که در جریان رای گیری تعداد زیادی نقض در استفاده از سیستم بایومتریک و سائی اختلال ها در روند رأی دهی ثبت شد.
در جریان انتخحابات 192 رویداد ضد امنیتی رخ داد که به کشته و زخمی شدن شمار زیاد شهروندان افغانستان منجر شد.
مسکو امیدوار است که نتایج انتخابات پارلمانی در افغانستان تا پایان ماه نوامبر اعلام گردد. فقط پس از اعلام نتاایج انتخابات می توان نتایج سیاسی گذشته را ارزیابی نمود و اعلام کرد که انتخابات افغانستان چه تأثیری بر روی توسعه ی وضعیت در کشور خواهند گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала