افغانستان شرکت در نشست صلح مسکو را تأیید کرد

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر افغانستان شرکت در نشست صلح مسکو را تأیید کرد
افغانستان شرکت در نشست صلح مسکو را تأیید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس‌جمهور افغانستان گفته است که افغانستان در نشست صلح مسکو در باره افغانستان که قرار است در آینده نزدیک برگزار شود اشتراک خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد شاکر کارگر، نماینده ویژه رئیس‌جمهور افغانستان در امور کشورهای روسی زبان گفته است که افغانستان در نشست صلح مسکو در باره افغانستان که قرار است در آینده نزدیک برگزار شود حتمن اشتراک خواهد کرد.
کارگر گفت: "ما علاقه‌مند استیم که در نشست صلح مسکو در باره افغانستان که قرار است در آینده نزدیک در مسکو برگزار شود اشتراک نمایم، مهمترین نکته این است که «نشست صلح مسکو» بتواند نتیجه مثبتی را برای روند صلح در افغانستان رقم بزند".

احتمال برگزاری نشست مسکو در آینده نزدیک - اسپوتنیک افغانستان
احتمال برگزاری نشست مسکو در آینده نزدیک

این نماینده ویژه رئیس‌جمهور افغانستان، گفته است که تا هنوز در مورد تاریخ دقیقی برای برگزاری این نشست (نشست صلح مسکو) صحبت نشده است نکته اصلی این است که همانطور که می‌بینیم مردم افغانستان و دولت این کشور بسیار علاقه‌مند به صلح دایمی در افغانستان استند. بنابراین، نقش فدراسیون روسیه در باره صلح افغانستان برای ما بسیار مهم است.
نماینده ویژه رئیس‌جمهور افغانستان در امور کشورهای روسی زبان گفت است افغانستان هنوز لیست دقیق کشورهای اشتراک کننده در نشست صلح مسکو را دریافت نکرده است.
کارگر افزود: "به چه سطحی کشورهای دیگر در این نشست اشتراک خواهند کرد به فضل خداوند نماینده ما همچنان به آن سطح اشتراک خواهد کرد. تاکنون ما لیست دقیق کشورهای شرکت کننده را دریافت نکرده‌ایم تا هنوز ما این اطلاعات را نداریم".
یادآوری میکنیم، نشست مسکو در مورد افغانستان که قرار بود به تاریخ 4 سپتمبر برگزار شود، به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد.
به گفته مقامات وزارت امور خارجه روسیه، برای اشتراک در این کنفرانس از افغانستان، کشورهای منطقه و قدرت های بزرگ جهانی به شمول امریکا و همچنان از دفتر طالبان در قطر دعوت به عمل آمده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала