جیمز متیس: ترور جنرال رازق یک تراژدی است

© REUTERS / Francois Lenoirجیمز متیس: ترور جنرال رازق یک تراژدی است
جیمز متیس: ترور جنرال رازق یک تراژدی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا می گوید، که آنها همچنان متعهد به مصالحه در افغانستان هستند.

پهلوهای تازه‌ی ترور جنرال رازق - اسپوتنیک افغانستان
پهلوهای تازه‌ی ترور جنرال رازق
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحده امریکا روز جمعه گفت: ترور فرمانده پولیس کندهار در جنوب افغانستان دو روز پیش از انتخابات بعید است که اساس وضعیت امنیتی را تضعیف کند.

متیس در کنفرانس امنیتی آسیا در سنگاپور درباره حمله تروریستی کندهار چنین گفت: در نتیجه یک حمله تروریستی جنرال عبدالرازق، زلمی ویسا والی کندهار، جنرال عبدالمومن حسن خیل، رییس امنیت کندهار و نیز عبدالنبی الهام، فرمانده پولیس زون 404 میوند نیز کشته شده است.

متیس گفت: مرگ جنرال رازق «مرگ غم انگیز یک وطن پرست» است. اما او گفت، که نیروهای امنیتی افغانستان به جایگاهی رسیده اند که می توانند بدون او هم به مبارزه با طالبان ادامه دهند.

وی گفت:- "ما به طور کامل متعهد به آشتی ملی در افغانستان می باشیم. اکنون ما به سمت انتخابات حرکت می کنیم و همچنان از مردم افغانستان دفاع خواهیم کرد."

او گفت، که از زمان حمله به فرمانده ارشد امریكا در افغانستان، با جنرال اسكات میلر صحبت نكرده است.

او افزود، میلر در حین تیراندازی حضور داشت، اما از این حادثه جان سالم بدر برده است و تاکنون مشخص نیست که این حمله چه تاثیری در انتخابات پارلمانی که روز شنبه برگزار می شود، دارد.

متیس در ادامه گفت:- "تروریسم می تواند اثر کوتاه مدت داشته باشد، اما من فکر می کنم خیلی زود است که بگوییم که واقعا تاثیری بر انتخابات آینده خواهد داشت. من در حال حاضر نمی توانم در این باره چیزی بگویم".

یادآوری می کنیم، که جنرال عبدالرازق فرمانده پولیس کندهار دیروز پس از ساعت 3:30 پس از ظهر در یک تیراندازی جان باخت و تاکنون به طور دقیق درباره ترور این جنرال افغانستان معلوم نیست.

گروه تروریستی طالبان حمله بر جنرال رازق را به عهده گرفته است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала