پهلوهای تازه‌ی ترور جنرال رازق

© JAKپهلوهای تازه‌ی ترور جنرال رازق
پهلوهای تازه‌ی ترور جنرال رازق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
او در یک نشست امنیتی با مایک میلر، رییس عمومی نیروهای ناتو در کندهار بر سر موضوع امنیت انتخابات مشاجره‌ی لفظی می‌کنند.

واکنش ها به شهادت جنرال رازق - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ها به شهادت جنرال رازق
به گزارش اسپوتنیک، مایک میلر با عوض کردن موضع تامین امنیت انتخابات، به مسائل دیورند اشاره می‌کند و از جنرال رازق می‌خواهد که در موضوعات سیاسی و حصار کَشی در مرز دردیورند از سوی پاکستان، مداخله نکند، با واکنش تند جنرال رازق روبه‌رو می‌شود و مشاجره‌ی لفظی صورت می‌گیرد که ژنرال رازق جلسه را پایان‌یافته اعلام کرده از اطاق بیرون می‌شود.

مایک میلر هم با محافظانش از اطاق بیرون شده — در حالی که از قهر لال گشته بود — لحظه‌ای با محافظانش در یک گوشه‌ی دهلیز ایستاد می‌شوند که گویی تصمیم مهمی می‌گیرند، و چند لحظه بعد نارنجک دودی پرت می‌شود و تیر اندازی صورت می‌گیرد.

آوازه‌های مبنی‌بر این‌که نگهبان والی دست به تیر اندازی زده باشد، کاملن بی‌اساس است؛ زیرا، با ورود جنرال آمریکایی به کندهار، حتا شهر تعطیل شده بود؛ یعنی افغان‌ها در درون مقام ولایت اجازه‌ی حمل سلاح را نداشتند.

مدل میان کشته شدگان یک کمره مین تلویزیون ملی بنام سلیم که در حال تصویر برداری بود نیز به توسط آمریکاییان کشته میشود و کمره که تمامی موضوعات جنگ را در کمره ضبط نموده بوده تاهنوز ناپدید است و دیگر خبرنگاران در که در مقام ولایت حاضر بودند تا ناوقت های شب اجازه ترک محل برایشان داده نمیشود.

فعلا هیئتی به شمول رییس عمومی امنیت ملی همراه با رییس تحقیقات جرایم جنایی وزارت امور داخله برای روشن شدن قضیه به کندهار رفته اند تا چگونگی این قتل ها‌را برسی نمایند.

یادآوری می کنیم، که دیروز پس از ساعت 3:30 پس از ظهر خبر درگیری در کندهار به نشر رسید که پس از آن خبر ترور جنرال رازق هم به نشر رسید. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала