وزیر خارجه امریکا: سخنان روحانی بسیار زننده بود

© Flickr / Gage Skidmoreوزیر خارجه امریکا: سخنان روحانی بسیار زننده بود
وزیر خارجه امریکا: سخنان روحانی بسیار زننده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور ایران، در مقایسه ترامپ با نازی‌ها، این سخنان را بسیار زننده توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه امریکا در واکنش به سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که ترامپ را با نازی‌ها مقایسه کرده بود، این اظهارات را محکوم کرد.

منع واردات از ایران؛ حمایت از تولیدات داخلی یا همسویی با تصمیم امریکا؟ - اسپوتنیک افغانستان
منع واردات از ایران؛ حمایت از تولیدات داخلی یا همسویی با تصمیم امریکا؟

مایک پامپئو در گفتگو با شبکه سی‌بی‌اس گفت: "اینکه وی [روحانی] چنین چیزی را بگوید بسیار زننده است. برای یک کشور منکر هولوکاست که اسرائیل تهدید می‌کند، مقایسه ایالات متحده یا رهبر آن با نازی‌ها از جمله زننده‌ترین چیزهایی است که شنیده‌ام".
وزیر امور خارجه امریکا در ادامه از روسیه، چین و هم‌پیمانان اروپایی این کشور خواست تا کانال‌های محرمانه برای تعامل با ایران را پایان بخشند؛ "ادامه [تلاش] برای ایجاد سازوکاری برای تأمین بزرگترین دولت حامی ترور در جهان، یک سیاست فاجعه‌بار است و امیدوارم که آن‌ها این مطلب را مورد بازنگری قرار دهند".
پیش از این، مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا روز یکشنبه در مورد سوال خبرنگاران که آیا پرزیدنت ترامپ با حسن روحانی دیدار می کند، گفته بود: رئيس جمهوری ایالات متحده برای دیدار با مقام های ایران در نیویورک آماده است، در صورتی که مقامات ایران آمادگی یک گفتگوی سازنده را داشته باشند. ما خواستار آن هستيم كه ايران بعنوان بزرگترين كشور حامى تروريسم، اقداماتش در اين زمينه را متوقف كند.
وزیر خارجه امریکا افزود: ایالات متحده از همه کشورها می خواهد به ما بپیوندند تا مانع حمایت ایران از تروریسم شویم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала