حکمتیار هشدار داد/ مانع برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان می‌شویم

© Photo / ریاست فرهنگی حزب اسلامیحکمتیار: جوانان در انتخابات سهم گسترده بگیرند
حکمتیار: جوانان در انتخابات سهم گسترده بگیرند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی در افغانستان هشدار داد که اگر انتخابات پارلمانی به شیوه گذشته برگزار شود به هر قیمتی که شده از برگزاری آن جلوگیری می‌کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که حزب اسلامی در این اواخر امتیازاتی از دولت افغانستان دریافت کرده است اما رهبر این حزب هشدار داد که اجازه برگزاری انتخابات پارلمانی را نخواهد داد.
وی افزود: اجازه تکرار انتخابات به شیوه گذشته را نمی‌دهیم و به هر قیمتی شده مانع برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور خواهیم شد.
حکمتیار در حالی مقامات حکومت وحدت ملی را به تلاش برای مهندسی انتخابات متهم کرده است که پیش از این همواره از سیاست‌های انتخاباتی حکومت وحدت ملی حمایت می‌کرد.
پس از آنکه حزب اسلامی از حضور در ائتلاف بزرگ احزاب سیاسی افغانستان خودداری کرد دولت این کشور نیز امتیازات ویژه‌ای را برای این حزب در نظر گرفت. 

واکنش پدرام به گفته های اخیر حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
واکنش پدرام به گفته های اخیر حکمتیار

چند هفته قبل «امین کریم» به عنوان مشاور ارشد ارگ ریاست جمهوری افغانستان منصوب شد. همچنین اشرف غنی دو نفر دیگر از اعضای حزب اسلامی را به عنوان سناتوران انتصابی در مجلس سنای این کشور تعیین کرد.
با این حال حکمتیار طی سخنانی در کابل اظهار داشت: احزاب سیاسی افغانستان پیشنهاد استفاده از فناوری بیومتریک در روند ثبت نام و رای گیری را داده‌اند که بسیار ارزان و مطمئن است بنابراین ما از مخالفت کمیسیون انتخابات با این طرح تعجب می کنیم. 

امتیازدهی ارگ به حکمتیار ادامه دارد  - اسپوتنیک افغانستان
امتیازدهی " ارگ" به حکمتیار ادامه دارد

رهبر حزب اسلامی گفت: کمیسیون انتخابات می‌گوید استفاده از فناوری بیومتریک در انتخابات امکانپذیر نیست در حالی که ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که انتخابات باید با استفاده از فناوری بیومتریک برگزار شود.
وی کمیسیون انتخابات افغانستان را به مهندسی انتخابات و تلاش برای زمینه سازی تقلب متهم کرد.
حکمتیار تصریح کرد که کمیسیون انتخابات از ارسال مواد انتخاباتی و توزیع شناسنامه‌ در مناطقی که طرفدار حکومت وحدت ملی نیستند خودداری کرده است.
این اظهارات توسط کارشناسان به دیده شک نگاه می‌شود زیرا کارنامه بد حکمتیار بین مردم افغانستان بر کسی پوشیده نیست.
رهبر حزب اسلامی در سخنرانی خود در حالی از وقوع حملات انفجاری در این کشور انتقاد کرد که پیش از این از گروه تروریستی داعش اعلام حمایت کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала