واکنش پدرام به گفته های اخیر حکمتیار

© Photo / Dr. Latif Pedram FBواکنش پدرام به گفته های اخیر حکمتیار
واکنش پدرام به گفته های اخیر حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی دیروز در نشست خبری در کابل گفت که «چند اوباش و حیوان صفت» در کشور بیرق‌های بیگانه‌گان را بلند کرده ودر کشور اختلافات قومی را دامن می‌زنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از"شفقنا افغانستان" لطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی در واکنش به گفته‌های روز گذشته رهبر حزب اسلامی مبنی براین که چند بی‌هویت و اوباش درکشور تشنج ایجاد می‌کند، گفت: زبان گلبدین زبان خون و جنایت است؛ خدا به جز از دشنام چیز به وی یاد نداده است.
پدرام در طی نشست خبری درکابل گفت: گلبدین کلماتی را که استفاده می‌کند خودش هم معنی آن را نمی‌داند.
رهبر حزب اسلامی دیروز در نشست خبری در کابل گفت که «چند اوباش و حیوان صفت» در کشور بیرق‌های بیگانه‌گان را بلند کرده ودر کشور اختلافات قومی را دامن می‌زنند.
پدرام می‌گوید: از زبان یک آدم 80 ساله و رهبر یک حزب برآمدن حرف رکیک شرم‌آور است که باشنده‌گان یک حوزه تمدنی را بی‌هویت خطاب می‌کند.
وی بیان داشت، گلبدین به هویتی بی‌احترامی کرده است که درجهان حکمروایی می‌کند و متعلق به حافظ، خیام، مولانا، ابن سینا، ابوریحان و شهید سید اسماعیل بلخی است. جناب ایشان بفرماید که به کدام هویت متعلق است و ازکجا آمده است؟
پدرام افزود: هنوز پرونده جنایت قبلی گلبدین در دادگاه بین‌المللی بررسی نشده است، باز آمده با بی‌شرمی تمام به هویت یک حوزه تمدنی توهین می‌کند.
رهبرحزب کنگره ملی افغانستان علاوه کرد که گلبدین فکر کرده در بین مردم محبوبیت دارد.
او گفت: بیایید صندوق شکایت در سطح شهر بگذارید که کی زیر انبار شکایت مردم دفن خواهد شد.
لطیف پدرام با بیان این که گلبدین مخالف عدالت و آزادی است، گفت: این آدم اگر امروز توان می‌داشت بازهم دریای خون درکابل جاری می‌کرد.
پدرام بیان‌داشت، زبان گلبدین زبان جنایت، قتل و خون است و هیچ‌وقت با مدنیت کنار نخواهد آمد.
پدرام می‌گوید: ما بدون کدام هراس کماکان به مواضع خود که همان تغییر نام افغانستان به خراسان و توزیع عادلانه تذکره برقی هست، ایستاد هستیم و اندک هم عقب نخواهیم آمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала