کنترل شهر غزنی به دست نیروهای امنیتی افغانستان درآمد

© Sputnikکنترل شهر غزنی به دست نیروهای امنیتی افغانستان درآمد
کنترل شهر غزنی به دست نیروهای امنیتی افغانستان درآمد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع ملی از پاکسازی مرکز ولایت غزنی از وجود طالبان خبر داد.

نجات جنگجویان داعش در 2 ساعت و اما نجات مردم غزنی؟ - اسپوتنیک افغانستان
نجات جنگجویان داعش در 2 ساعت و اما نجات مردم غزنی؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، از غزنی گزارش های تازه می‌رساند که نیروهای دولتی افغانستان اداره کل شهر غزنی را بدست گرفته اند و عملیات پاکسازی اطراف شهر نیز ادامه دارد.

شهر غزنی در کل در اداره دولت افغانستان درآمده است و وضعیت در این شهر بهبود یافته رو به عادی شدن است و مردم به شهر آمده اند اما هنوزم جریان برق قطع است.

باز محمد همت رئیس درمانگاه مرکزی غزنی گفت، که در این درگیری ها تا اکنون ۱۱۳ پولیس کشته شده اند و تاهنوز در قلعه آرزو جسدهای نیروهای ارتش باقی مانده اند.

به گفته آقای همت، در این درگیری ها تاحال ۱۹جسد غیرنظامی و ۱۹۰ نفر زخمی بشمول۵۵ نظامی به درمانگاه ‌ها انتقال یافته اند.

این ارقام دیروز به ۱۷ جسد غیرنظامی، ۱۱۰ جسد نظامی و ۱۷۰ زخمی در کل اعلام شده بود.

این درحالیست، که دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در گزارش دوشنبه اش نگاشته بود، که در درگیری‌های سه روز اخیر در غزنی ۱۱۰ تا ۱۵۰ غیرنظامی زخمی و یا جان باخته اند اما این ارقام نهایی نیست.

این گزارش افزوده که تنها ۲۰ غیرنظامی که شدیدن زخمی بودند، به کابل انتقال یافته اند.

بربنیاد گفته‌های این سازمان، سنگر گرفتن طالبان مسلح در خانه‌ها و محل بودوباش غیرنظامیان سبب افزایش تلفات مردم شده و جابجایی ماین‌های کنار جاده‌یی در شاهراه نمبر یک مانع فرار غیرنظامیان از جنگ شده است.

این سازمان گزارش داده بود، که حتا برخی مردم بخاطر درگیری قادر نیستند زخمیان شان را به درمانگاه ها انتقال دهند و درمانگاه ها نیز گنجایش کافی، داروی کافی و کارمند کافی بخاطر تداوی ندارد.

این در حالیست، که وزیران دفاع و داخله افغانستان در نشست دیروز شان شمار کشته شده‌های پولیس ملی را در درگیری های دیروز ۷۰ نفر اعلام کردند و از طالبان مسلح را نزدیک به دوصد تن کشته و بیش از ۱۵۰ تن زخمی گفتند که شامل رهبران و جنگجویان خارجی نیز می‌شود.

در همین حال،  اداره جمعیت هلال احمر افغانستان امروز محموله‌ای از کمک‌های غذایی و ۲۰۰ تابوت خالی به این شهر فرستاده است و این نقطه اوج بحران در غزنی را نشان می دهد.

یادآوری می کنیم، که طالبان روز جمعه نزدهم اسد؛ دست‌کم از سه طرف حملات گسترده‌ای را به شهر غزنی آغاز کردند و بخش‌هایی از این شهر را به تصرف خود درآوردند. از آن روز تاکنون جنگ به شدت در این شهر ادامه دارد.

اعضای شورای ولایتی غزنی گفته‌اند، که طالبان روز جمعه ساختمان مقام ولایت، فرماندهی پولیس و ریاست امنیت ملی غزنی را چندین ساعت در کنترل شان داشته‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала