پاپ فرانسیسک برخلاف ترامپ:«جداساختن اطفال و والدین غیراخلاقی است»

© AP Photo / Osservatore Romano, Poolپاپ فرانسیسک برخلاف ترامپ:«جداساختن اطفال و والدین غیراخلاقی است»
پاپ فرانسیسک برخلاف ترامپ:«جداساختن اطفال و والدین غیراخلاقی است» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاپ فرانسیسک در صحبت با «رویتر» سیاست قصر سفید را انتقاد میکند و سند را یاداوری میکند که اسقف ها آماده ساخته:«عوامفریبی به حل فاجعه جهانی مهاجرت کمک نمی کند، و جداسازی خانواده ها – به معنی حرکت مخالف ارزش های کاتولیکی می باشد. عوامفریبان عصبانیت به بار می آورند».

پاولو رودارو (Paolo Rodari) در نشریه «La Repubblica»، چاپ ایتالیا در ادامه می نویسد، پاپ در باره کشتی «اکواریوس» گفت:«نباید به مردم جواب رد داد که نزد تو می آیند».

 واتیکان اداره ترامپ و سیاست او را در باره مسایل مهاجرت، از فیصله جداساختن خانواده ها، تا جداساختن اطفال و والدین که بصورت غیرقانونی به خاک ایالات متحده وارد شده، مورد انتقاد قرار داد.

به این ترتیب، فرانسیسک بدون هرگونه ابهام در صحبت با «رویتر» (Reuters) اعلام داشت که عوامفریبی فاجعه جهانی مهاجرت را حل نمی کند. بیرگولو یاداوری نمود که از سند حمایت کرده که اسقف های امریکایی آماده ساخته و جداساختن اطفال و والدین را به مثابه امر که « با ارزش های کاتولیکی ضدیت دارد» و «غیراخلاقی» محکوم میکند.

© AP Photo / Evan Vucci ثبوت دخالت احتمالی شهزاده ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی
 ثبوت دخالت احتمالی شهزاده ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی   - اسپوتنیک افغانستان
ثبوت دخالت احتمالی شهزاده ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی

فرانسیسک در جریان ملاقات که شام روز یکشنبه، 17 جون، صورت گرفت، گفت:«این ساده نیست، اما عوامفریبی — مشکل را حل نمی کند». پاپ روم در این مصاحبه جهانی در رابطه با مذاکرات که میتوانند به موافقت نامه تاریخی در مورد تقرر اسقف ها در چین منجر گردد، اظهار خوشبینی نمود.

اسقف روم همچنان راجع به استعفاهای اسقف های چیلی به مثابه مجازات به خاطر حمایت از اذیت و آزارهای جنسی از طرف روحانیون نسبت به اطفال خوردسال صحبت نمود. فرانسیسک همچنان راجع به پنج سال کار در مقام پاپ روم صحبت نمود. او در پاسخ به انتقادات از جانب محافظه کاران که او را به لیبرالیزم بیش از حد متهم می سازند، اظهار نظر نمود.

آنچه که به ترامپ و سیاست مهاجرت او مربوط میگردد، فرانسیسک یکبار دیگر به حمایت از اسقف های امریکایی اظهار نظر نمود. او گفت:«در این مسایل من از موضعگیری هیات اسقف ها پشتیبانی میکنم». عوامفریبان در مورد مساله مهاجرت «عصبانیت ایجاد میکنند» در حال که جامعه قدیم، بطور مثال، اروپا، با پرابلم «زمستان بزرگ دموگرافیک» مواجه میگردد و به تعداد زیادی مهاجران ضرورت احساس میکند. او افزود، بدون مهاجرت اروپا از سکنه «خالی میشود».

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisپاپ فرانسیسک برخلاف ترامپ:«جداساختن اطفال و والدین غیراخلاقی است»
پاپ فرانسیسک برخلاف ترامپ:«جداساختن اطفال و والدین غیراخلاقی است»  - اسپوتنیک افغانستان
پاپ فرانسیسک برخلاف ترامپ:«جداساختن اطفال و والدین غیراخلاقی است»

«بیائید عیسی ناجی را در فقیر، در طردشده، در مهاجر مشاهده کنیم. بیائید اجازه ندهیم، تا ترس ما را از پذیرش نزدیک محتاج بازدارد!».

فرانسیسک تائید کرد که به خاطر آنهایی دعا میکند، کسانی که او را انتقاد میکنند، به خاطر آنهایی که راجع به او «حرف های بد» میگویند. در داخل کلیسای کاتولیک واقعاً هم جناح محافظه کار وجود دارد که پیوسته پاپ را انتقاد میکند. ولی پاپ روم به دفاع از خود برخاست و گفت که آینده کلیسای کاتولیک — «در کوچه ها است».

© AP Photo / Pool/Filippo Monteforteپاپ فرانسیسک برخلاف ترامپ:«جداساختن اطفال و والدین غیراخلاقی است»
پاپ فرانسیسک برخلاف ترامپ:«جداساختن اطفال و والدین غیراخلاقی است»  - اسپوتنیک افغانستان
پاپ فرانسیسک برخلاف ترامپ:«جداساختن اطفال و والدین غیراخلاقی است»

فرانسیسک در رابطه با مسدودساختن بنادر بروی کشتی حامل مهاجرین «اکواریوس» که بالاخره در اسپانیا با 600 مهاجر لنگر انداخت، نیز اظهار نظر کرد:«من فکر میکنم، نباید به مردم جواب رد داد که نزد شما می آیند، باید با آنها کمک نمود و از آنها مواظبت بعمل آورد. حکومت های برخی کشورها روی این مساله کار میکنند و وضع مردم بهتر خواهد شد. حل پرابلم — پذیرش، مطالعه و احتیاط است».

به گفته فرانسیسک، او را فیصله ترامپ در سال گذشته راجع به وضع نمودن محدودیت های نو نسبت به کوبا مایوس ساخته است. موافقت نامه عقد شده توسط اوباما «گام خوب به پیش بود». او همچنان راجع به این معلومات داد که فیصله امتناع از موافقت نامه پاریس در باره مبارزه با تغییرات اقلیمی او را به اضطراب «به خاطر اینکه آینده بشریت مطرح می باشد» مجبور ساخته است. او گفت که او امیدوار بود که ترامپ موضعگیری خود را تغییر خواهد داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала