دونالد ترامپ توقف جدایی والدین و فرزندان مهاجران غیرقانونی را صادر کرد

© AFP 2023 / Mandel Nganدونالد ترامپ توقف جدایی والدین و فرزندان مهاجران غیرقانونی را صادر کرد
دونالد ترامپ توقف جدایی والدین و فرزندان مهاجران غیرقانونی را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا روز چهارشنبه بعد از امضای دستور جدید خود گفت است که این (دستور) اعضای خانواده ها را در کنار هم نگاه می‌دارد و هم زمان اطمینان حاصل می‌کند که ما سرحدی بسیار قوی و محکم داشته باشیم

به گزارش اسپوتنیک، در پی شدت گرفتن انتقادهای داخلی و خارجی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، در سیاست جنجالی خود مبنی بر جدا کردن مهاجران غیر مجاز از فرزندان آنها تجدید نظر کرده است.
بنا بر دستورالعمل جدید دونالد ترامپ، مهاجران غیرقانونی و فرزندان زیر 18 سال آنها باید با همدیگر در گذرگاه‌های سرحدی توقیف بشوند، معلوم نیست که دوره بازداشت آنها چه مدت خواهد بود.
بنا بر مقررات فعلی، در صورت توقیف مهاجران غیرقانونی، دولت فدرال حداکثر می‌تواند فرزندان آنها را به مدت 20 روز با آنها نگاه دارد. دونالد ترامپ قصد دارد که اجازه توقیف نامحدود کودکان و والدین در کنار هم را صادر بکند.

ترامپ اولویت‌های اصلاحات مهاجرتی را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ اولویت‌های اصلاحات مهاجرتی را اعلام کرد

همچنین رسیدگی به پرونده بزرگسالان دارای فرزند در اداره مهاجرت اولویت پیدا می‌کند.
قاعده جدید سیاست «تحمل صفر» دولت دونالد ترامپ را تغییر نداده است. بنا بر این سیاست جنجالی، اشخاصی که به طورغیر قانونی از سرحد مکسیکو وارد خاک امریکا بشوند دستگیر و تحت پیگرد قضایی کیفری قرار می‌گیرند.
رئیس‌جمهور امریکا روز چهارشنبه بعد از امضای دستور جدید خود گفت: "این (دستور) اعضای خانواده ها را در کنار هم نگاه می‌دارد و هم زمان اطمینان حاصل می‌کند که ما سرحدی بسیار قوی و محکم داشته باشیم."
دونالد ترامپ پیش از این در کاخ سفید گفته بود که جمهوریخواهان می‌خواهند که اعضای خانواده های مهاجران غیرقانونی را در کنار هم نگاه دارند، "من به زودی چیزی را امضا می‌کنم که این کار را انجام خواهد داد."
این در حالیست که رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا روز سه شنبه طی نقطی از سیاست خود دفاع کرده و گفته بود: "وقتی که شما والدین را به دلیل ورود غیرقانونی به امریکا محاکمه می‌کنید، که باید هم چنین بکنید، باید فرزندان‌شان را از آنها جدا کنید."
ترامپ بارها دموکرات‌ها را مقصر اجرای سیاست سخت‌گیرانه خود دانسته است، مقامات ارشد دولت دونالد ترامپ پیشتر اعلام کرده بودند که جدایی فرزندان از والدین آنها به عنوان یک نیروی بازدارنده در برابر ورود مهاجران غیرقانونی عمل خواهد کرد.

پاپ فرانسیس: درد و رنج محرومان و مهاجران را درک کنید - اسپوتنیک افغانستان
پاپ فرانسیس: درد و رنج محرومان و مهاجران را درک کنید

انتقادات بین المللی از سیاست دولت رئیس‌جمهور ترامپ بالا گرفته است، از جمله ترزا می، نخست وزیر انگلستان گفته است که نگاه داشتن کودکان "در آنچه به نظر می‌رسد قفس باشد، عمیقا آزار دهنده" و "اشتباه" است.
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، نیز اقدام دولت امریکا را "غیراخلاقی" خوانده است. علاوه بر اعضای دموکرات کنگره امریکا، تعداد زیادی از نمایندگان جمهوریخواه نیز با این سیاست مخالفت کرده اند.
لورا بوش، همسر جورج بوش (پسر) رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده امریکا، نیز پیشتر با صدور بیانیه ای سیاست جنجالی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا را "بی رحمانه" و "غیراخلافی" توصیف کرده است.
بنابر بر آمار رسمی ایالات متحده امریکا، تا به حال حداقل 2هزار کودک که به همراه والدین‌شان به طور غیرقانونی وارد قلمرو امریکا شده بودند جدا و در مراکز موقت اسکان یافته اند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала