هشدار ایزدیار به انتقام خون شهدای راهپیمایی 12 جوزا 1396

© Photo / FB Salem Ezedyarهشدار ایزدیار به انتقام خون شهدای راهپیمایی 12 جوزا 1396
هشدار ایزدیار به انتقام خون شهدای راهپیمایی 12 جوزا 1396 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون مجلس سنا افغانستان، رهبران حکومت را به غفلت وظیفه‌یی متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، حدود یک‌ سال پیش شماری از باشندگان پایتخت و ولایت‌های شمالی در اعتراض به کم‌کاری، سهل‌انگاری و غفلت وظیفه‌یی رهبران حکومت و مقام‌های امنیتی راهپیمایی کردند. دیری نگذشت که راهپیمایی به خشونت کشیده شد و در نتیجۀ تیراندازی نیروهای امنیتی ارگ، شماری از جوانان کشته و زخمی شدند؛ یکی از کشته‌شده‌ها به دست محافظان ارگ فرزند معاون اول مجلس سنا بود.
قضیه این‌جا پایان نیافت و در مراسم تدفین کشته‌شده‌های 12 جوزا که بیشتر چهره‌های سیاسی نزدیک به ریاست اجرایی حضور داشتند چندین انفجار رخ داد؛ گمانه‌زنی‌ها هنوز وجود دارد که شلیک به راهپیمایان و انفجار در مراسم تشییع جنازۀ قربانیان مرتبط و سازمان‌دهی‌شده بوده است.
امروز در نخستین سالیاد کشته‌شدگان این راهپیمایی، محمدعلم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا به نمایندگی از خانواده‌های شهدای 12 جوزا می‌گوید، حکومت در پیگیری پرونده‌های شهدای 12 جوزا سهل‌انگاری کرده و به تعهدش پابند نبوده است.
آقای ایزدیار هشدار می‌دهد، در صورتی که عاملان شلیک بر عدالت‌خواهان رستاخیز تغییر دادگاهی نشوند، خودشان انتقام خون عزیزان‌شان را می‌گیرند. به گفتۀ آقای ایزدیار، دادستانی کل در بیشتر از 3 ماه گزارش ابتدایی رویداد را تهیه کرد، اما از پیگیری آن تا حال سر باز می‌زند.

مجلس سنا خواستار نام‌گذاری چهارراهی زنبق به‌نام سالم ایزدیار شد - اسپوتنیک افغانستان
مجلس سنا خواستار نام‌گذاری چهارراهی زنبق به‌نام "سالم ایزدیار" شد

آقای ایزدیار می‌گوید، خواست اعضای خانوادهای شهدای جنبش رستاخیز تغییر، دادگاهی‌کردن افرادی‌ست که فرمان شلیک بر راهپیمایان را صادر کردند؛ اما حکومت تاکنون به این خواست آنان توجهی نکرده است. به گفتۀ آقای ایزدیار، بررسی دربارۀ چگونگی رسیدن 3 مهاجم انتحاری در مراسم خاکسپاری سالم ایزدیار، از دیگر خواست‌های اعضای خانوادهای شهدای 12 جوزامی‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала