کشف علت اصلی گسترش سرطان در جهان

© AP Photo / Agapito Sanchez, Baylor College of Medicineکشف علت اصلی گسترش سرطان در جهان
کشف علت اصلی گسترش سرطان در جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان در یک تحقیق جدید نتیجه گیری نمودند که فعالیت انسانی می تواند در گسترش سرطان نقش عمده را بازی کند.


به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Phys.org دانشمندان دانشگاه آریزون به این نتیجه رسیدند که فعالیت انسانی نه تنها در میان انسان ها، بلکه در میان حیواناتی که در محیط طبیعی زندگی می کنند نیز، باعث گسترش بیماری سرطان شده است.
نتیجه این تحقیق در مجله علمی Nature Ecology & Evolution منتشر شده است.
محققان عواملی مانند آلودگی کیمیاوی اتمسفرو هیدروژن، انتشار تابش از تاسیسات هسته ای، تجمع پلاستیک و استفاده از سموم دفع کننده " کشنده مکروب ها" را نامبرده اند که در گسترش تومور های بد خیم" غیر قابل علاج" رول دارند.
علاوه بر این، مشکلات صحت، باعث آلودگی نوری شده که ریتم روزانه زندگی را برهم می زند وتغییرات هورمونی را ایجاد می کند. این تغییرات به ذات خود خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.  

کشف داروی ضد سرطان در چای سبز - اسپوتنیک افغانستان
کشف داروی ضد سرطان در چای سبز

به گفته نویسندگان، Homo sapiens " را می توان به عنوان یک گونه "آنکوژینیک" معرفی نمود. گرچه در حال حاضر به درستی روشن نیست که تا چه اندازه توسعه تمدن معاصر می تواند باعث توسعه و گسترش تومورهای سرطانی در حیوانات شود.
سرطان در در تمام انواع حیوانات که توسط انسان مورد بررسی قرار گرفته اند، از جمله Zemlepopov ، که قبلا تصور می شد به اختلالات در بخش سلول مقاومت دارند، موجود است.
همزمان با این، هیچ گونه اطلاعاتی درباره میزان مرگ و میر در جمعیت های مختلف حیوانات بر اثر سرطان وجود ندارد، اما تاثیر انسان بر گسترش سرطان در حیوانات واضح است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала