کشف داروی ضد سرطان در چای سبز

© Photo / Pixabayکشف داروی ضد سرطان در چای سبز
کشف داروی ضد سرطان در چای سبز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان به کمک عصاره چای سبز داروی جدیدی را برای مقابله با سرطان ریه ایجاد نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه علمی Phys.org دانشمندان، دانشگاه Swansea انگلستان از عصاره چای Camellia sinensis نکات کوانتومی ایجاد کرده اند، که برای جذب و انتشار مواد رادیو اکتیو، نظر به اندازه آنها مورد استفاده قرار می گیرد.
نشان داده شده است که این ذرات از رشد تومورهای بدخیم ریه جلوگیری می کنند و تا 80 درصد سلول های سرطانی را از بین می برند. طوریکه روشن است، برگ چای سبز حاوی مواد با فعالیت بیولوژیکی — پلی فنول ها، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها می باشد.
کارشناسان ثابت کردند که از آنجا که پلی فنول ها به عنوان یک عامل ثبات دهنده عمل می کنند و باعث تشکیل ذرات کروی از نمک های فلزی می شوند این گیاه می تواند به عنوان یک ماده برای تولید نقطه های کوانتومی غیر سمی مورد استفاده قرار گیرد.
محققان عصاره چای با سولفات کادمیوم و سولفید سدیم را مخلوط کردند و محلول حاصل از آن به منظور ایجاد نقطه کوانتومی با اندازه گیری 2-5 نانومتر انکوباسیون شد.
در کشت سلولی آدنوکارسینوم" سرطان ریه" نشان داده شده است که نقاط کوانتومی قادر به نفوذ به سلول های سرطانی هستند که به شدت به آنها متصل شده و به تخریب آنها کمک می کنند و به میزان 80 در صد سبب کاهش نئوپلاسم های بدخیم می شود.
نانوذرات همچنین دارای فعالیت ضد میکروبی بوده و میکروارگانیسم های بیماریزا را را خنثی می کند.
نقاط کوانتومی به انفجار اکسیداتیو مخرب برای سلول ها کمک می کند و موجب سنتز سریع رادیکال های اکسیژن می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала