فراغت هزار سرباز تازه‌نفس قطعات منطقوی اردوی ملی افغانستان

© AFP 2023 / Shah Maraiفراغت هزار سرباز تازه‌نفس قطعات منطقوی اردوی ملی افغانستان
فراغت هزار سرباز تازه‌نفس قطعات منطقوی اردوی ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی افغانستان از فراغت یک هزار تن سرباز از مراکز تعلیمی قطعات منطقوی اردوی ملی خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی افغانستان با نشر یک خبرنامه اعلام نموده است که قطعات اردوی ملی در تشکیل لوا های که در جنب قول اردو های ساحوی قرار دارند، فعالیت می‌نماید. این قطعات بخاطر تامین امنیت دوامدار تحت حمایت قوی نیروهای دفاعی در ولایات که تهدیدات متوجه دولت جمهوری اسلامی افغانستان باشد، وظیفه اجرا می‌کنند.

در خبرنامه وزارت دفاع آمده است: "افسران  اردوی منطقوی، مسلکی، ورزیده و دارای تحصیلات عسکری اند. سربازان و  بریدملان اردوی منطقوی از همان محلی هستند که ایفای وظیفه می‌کنند".

ایجاد اردوی محلی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ایجاد اردوی محلی در افغانستان

سربازان و بریدملان قطعات منطقوی  75 فیصد امتیاز معاش قطعات اردوی ملی را اخذ می‌نمایند  ولی افسران آن از کادر های اردوی ملی و از مناطق دیگر افغانستان تعین  گردیده و امتیازات شان مانند اردوی ملی است.

در اخیر خبرنامه آمده است: "اردوی ملـــی به عنوان نیروی دفــــاعی کشور بــا تمام توان، حــاضر به هر نوع قربانی برای تامین امنیت و آرامـــش مــردم بــــوده و به خاطر ازبین بردن این تروریستان عزم و اراده قوی دارند".

چندی قبل وزارت دفاع ملی از ایجاد اردوی محلی برای تامین امنیت بهتر و دفع حملات مخالفان مسلح، خبر داده بود. این طرح را وزارت دفاع امریکا به افغانستان سپرده بود. بر مبنای این طرح نیروهای جدید حدود 30000 نفر تحت نام "اردوی محلی" در افغانستان ایجاد می‌شوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала