محمد محقق برای اتخاذ تدابیر امنیتی در غرب کابل دست به‌کار شد

© Photo / M.Mohaqeq FBجلسه هماهنگی تامین امنیت در غرب کابل به رهبری محمد محقق
جلسه هماهنگی تامین امنیت در غرب کابل به رهبری محمد محقق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این در حالیست که پس از حمله انتحاری بر مرکز توزیع تذکره در غرب کابل، رئیس جمهور غنی تدابیر جدید امنیتی برای این منطقه و ایجاد حوزهٔ جدید امنیتی را منظور کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست اجرائیه، نشست هماهنگی جهت تدابیر امنیتی غرب کابل به ریاست محمد محقق، معاول دوم ریاست اجراییه حکومت افغانستان و حضور مسئولین نهادهای امنیتی شهر کابل برگزار شد.

این نشست بر اساس هدایت محمد اشرف غنی، رئیس‌ جمهوری اسلامی افغانستان برگزار شده است.

حوزه چهاردهم در غرب کابل ایجاد می شود - اسپوتنیک افغانستان
حوزه چهاردهم در غرب کابل ایجاد می شود

دگرجنرال افضل امان، فرمانده عمومی گارنیزیون کابل، بریدجنرال داوود امین، فرمانده پولیس کابل، تورن جنرال نصیراحمد ضیایى، فرمانده فرقه ١١١، جنرال شفیع، رئیس امنیت ملی کابل و ننگیالی امین، مسئول امورامنیتی ریاست اجرائیه، برخى از نمایندگان وکلای گذر و متنفذین غرب و شرق کابل در این نشست حضور داشتند.

در این نشست، محمد محقق نظریات و هدایات خود را پیرامون اتخاذ تدابیر امنیتی بهتر برای اشتراک مردم در روند ثبت‌نام انتخابات، مخصوصا در ساحات غرب و شرق شهر کابل، ارائه کرد.

مسؤلين امنيتي حاضر در جلسه مطابق آجندا پيرامون طرح هاي امنيتي اتخاذ شده معلومات داده و وعده سپردند كه ضمن تطبيق پلان‌های دقيق امنيتى با همكارى مردم و ايجاد مركز هماهنگى در زمينه اجراات می‌نمايند كه تا شهروندان كابل در كمال و اطمینان خاطر به مراكز ثبت نام رفته و جهت اشتراك در انتخابات پيش رو سهم گسترده و فعال بگيرند.

در پايان این نشست، عبدالرزاق اسماعيلی، عضو شوراي وكلاي گذر ناحيه ١٣ به نمايندگي از مردم غرب و شرق كابل پيشنهادات و نظريات مردم را به مبني بر اتخاذ بهتر تدابير امنيتي و هم چنان طرح پروژه هاي انكشافي غرب كابل: اتصال سرك ٢٠ متره شهرك عرفانی، سرك فرعی گولایی مهتاب قلعه، تكميل جاده شهيد مزاری و سرك حلقوی غرب كابل؛ كه جهت تأمين آمنيت و سهولت مردم غرب كابل مؤثر واقع ميگردد به حضور مقام محترم معاونت رياست اجرائيه و مسؤلين امنيتي حاضر در جلسه ارائه نمود كه مسؤلين در زمين وعده همكارى دادند.

این در حالی است که شورای علمای شیعه افغانستان به دنبال حمله انتحاری ۲ ثور بر یک مرکز توزیع تذکره در غرب کابل که ۷۰ کشته و ۱۲۰ زخمی برجای گذاشت، خواستار عدم حضور مردم در مراکز ثبت‌نام رأی‌دهندگان تا زمان حضور اطمینان از امنیت این مراکز شده بود.

رئیس‌ جمهور غنی در دیدار این هفته خود با هیأتی از شورای علمای شیعه افغانستان، تدابیر جدید امنیتی را برای غرب کابل، به خصوص تبدیل حوزه سیزدهم امنیتی به دو حوزه را منظور کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала