حوزه چهاردهم در غرب کابل ایجاد می شود

© AP Photo / Massoud Hossainiحوزه چهاردهم در غرب کابل ایجاد می شود
حوزه چهاردهم در غرب کابل ایجاد می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی در دیدار با نمایندگان شورای علمای شیعه افغانستان، پیشنهاد ایجاد حوزۀ چهاردهم امنیتی را منظور کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت دفتر ریاست جمهوری، رئیس جمهور غنی شام روز گذشته با نمایندگان شورای علمای شیعه افغانستان در قصر گلخانۀ ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.
در این دیدار ابتدا سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور صحبت کرده، گفت که به مطالبات مردم و علمای اهل تشیع پیگیری و توجه صورت خواهد گرفت و با تدابیر همه جانبه به این مطالبات و نگرانی ها رسیدگی می‌شود.
در همین حال آیت الله صالحی و استاد محمد اکبری معاونین شورای علمای اهل تشیع و محمد فیاض ارزگانی در مورد خواست ها و مشکلات مردم خصوصاً مشکلات ناامنی در غرب کابل و تهدیداتی که از سوی گروه های تروریستی متوجۀ مردم است، صحبت کردند.
آنان پیشنهادات شان را در مورد افزایش حوزه های امنیتی، توجه به معلومات استخباراتی و کشفی، افزایش نیروهای امنیتی، بررسی نقاط آسیب‌پذیر، تامین امنیت مراکز دینی و آموزشی و مراکز ثبت نام و تذکره، مطرح نمودند.
همچنان نمایندگان شورای علمای اهل تشیع، تاکید کردند که شورای متذکره به لحاظ دینی و اسلامی، اخوت اسلامی را در جامعه یک اصل می داند و به آن التزام عملی دارد و در راستای توسعه و تحکیم اخوت اسلامی کوشش همه جانبه کرده است.
نمایندگان متذکره، ضمن اینکه انتخابات را یک اصل در تفکر و اندیشه امروزی و یگانه راه برای انتقال قدرت دانستند، بر تأمین امنیت پروسۀ انتخابات و اجرایی شدن قانون احوال شخصیه اهل تشیع، تأکید ورزیدند.
رئیس جمهور غنی پس از استماع خواست ها و پیشنهادات نمایندگان شورای علمای اهل تشیع، از دیدگاه مثبت و پیشنهادات سازندۀ آنان، تشکر کرد و ضمن تأکید بر همکاری علما و مسئولین امنیتی، گفت که وحدت ملی و حاکمیت قانون برای ما اصل است.
غنی افزود که مسئولان امنیتی با علما و سایر اقشار مشوره های دوامدار خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد که امنیت شهروندان برای ما از جملۀ اولویت های اساسی است و به شاروال کابل و ادارۀ انکشافی زون پایتخت هدایت داد تا در مدت یک هفته، نقشۀ اساسی غرب کابل را تنظیم کنند. وی بر انسجام و طرزالعمل های مشخص امنیتی برای ساحۀ غرب کابل و ایجاد تدابیر خاص هماهنگی تاکید کرد.
رئیس جمهور گفت که نگرانی های مردم را با تدابیر که روی دست است، برطرف خواهیم کرد.
محمد اشرف غنی از علما خواست تا بر ضد افراطیت بسیج شوند و صدای خود را علیۀ تروریستان خصوصاً داعش بلند کنند.
رئیس جمهور کشور، پیشنهاد مسئولین امنیتی را در خصوص ایجاد حوزۀ ‍14 امنیتی برای غرب کابل، منظور کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала