والی قندهار از ایجاد اردوی محلی در این ولایت خبر داد

© REUTERS / Ahamad Nadeemوالی قندهار از ایجاد اردوی محلی در این ولایت خبر داد
والی قندهار از ایجاد اردوی محلی در این ولایت خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات محلی ولایت قندهار از ایجاد نیروهای اردوی محلی برای تامین امنیت این ولایت خبر میدهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، زلمی ویسا، والی قندهار امروز یکشنبه در یک نشست خبری گفت: برای تامین امنیت بهتر قندهار، در کنار نیروهای پولیس ملی، اردوی ملی، امنیت ملی و پولیس محلی به زودی نیروهای اردوی محلی نیز برای تامین امنیت آغاز به فعالیت می کنند.
ویسا افزود: در قدم نخست برای آزمایش، نیروهای اردوی محلی در ولسوالی ارغنداب و ژری قندهار آغاز به فعالیت می کنند، در صورت اثبات شدن مؤثریت این نیروها برای تامین امنیت، نیروهای اردوی محلی فعالیت خود را در سایر ولسوالی های قندهار و دیگر ولایات کشور نیز آغاز خواهند کرد.

در کنار پولیس محلی افغان، اردوی محلی نیز تشکیل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
در کنار پولیس محلی افغان، "اردوی محلی" نیز تشکیل می‌شود

گفتنی است که مقامات امنیتی چندی قبل از تشکیل وزارت دفاع شخصی و یا اردوی محلی خبر داده بودند که این طرح با مخالفت بسیاری از کارشناسان نظامی روبرو شده بود و کارشناسان به جای تشکیل پولیس و اردوی محلی، خواهان تقویت و افزایش نیروهای اردوی ملی و پولیس ملی شدند.

روزنامه‌ نیویارک تایمز با استناد بر یک مقام‌ ارشد افغان که نامش فاش نشده، نوشته است که قرار است در افغانستان "نیروهای تازه مسلح ملی" تحت کنترول اردوی ملی که شمار آنها بیشتر از 20 هزار تن خواهد بود، ایجاد شوند.

در گزارش این روزنامه امرکیایی آمده بود که این نیروهای مسلح تحت رهبری اردوی ملی فعالیت خواهند کرد، روند تقرری آنان مانند سربازان اردوی ملی خواهد بود و در محلاتی در اطراف کشور حضور خواهند داشت که توسط نیروهای اردو پاکسازی شده باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала