در کنار پولیس محلی افغان، "اردوی محلی" نیز تشکیل می‌شود

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaدر کنار پولیس محلی افغان، "اردوی محلی" نیز تشکیل می‌شود
در کنار پولیس محلی افغان، اردوی محلی نیز تشکیل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این نیروها تحت رهبری اردوی ملی فعالیت خواهند کرد، روند تقرری آنان مانند سربازان اردو خواهد بود و در محل‌هایی در اطراف کشور حضور خواهند داشت که توسط نیروهای اردوی ملی پاکسازی شده باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا) ، روزنامه‌ نیویارک تایمز با استناد بر یک مقام‌ ارشد افغان که نامش فاش نشده، نوشته است که قرار است در افغانستان "نیروهای تازه مسلح ملی" تحت کنترول اردوی ملی که شمار آنها بیشتر از 20 هزار تن خواهد بود، ایجاد شوند.

در گزارش آمده است که این نیروهای مسلح تحت رهبری اردوی ملی فعالیت خواهند کرد، روند تقرری آنان مانند سربازان اردوی ملی خواهد بود و در محلاتی در اطراف کشور حضور خواهند داشت که توسط نیروهای اردو پاکسازی شده باشد.

همزمان، شماری از گروه‌های حقوق بشری در مورد این طرح ابراز نگرانی کرده‌ و گفته‌ اند که این طرح مانند پولیس محلی است که پیشتر از سوی امریکا در افغانستان ایجاد شد و بارها به نقض حقوق بشر که شامل سوء استفاده از غیرنظامیان و سوء استفاده جنسی از پسرها بوده است، متهم شده‌ بودند.

روزنامه به نقل از مقام‌های افغانستان نوشته است که رویکرد جدید در مورد ایجاد نیروهای مسلح محلی در حقیقت کمک می‌کند که به جای اینکه شبه نظامیانی را تقویت کنیم تا دست به سوء استفاده بزنند، این حالت را مهار کنیم.

پولیس محلی افغانستان در سال 2014 میلادی با 10 هزار تن ایجاد شد، اما اکنون به بیش از 20 هزار تن می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала