کویت هم خواهان برقراری صلح در افغانستان شد

© Sputnik / Pavel Gerasimov /  مراجعه به بانک تصاویر کویت هم خواهان برقراری صلح در افغانستان شد
کویت هم خواهان برقراری صلح در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دائم کویت در سازمان ملل اعلام کرد، که جنگ در افغانستان راه حل نظامی ندارد و سازمان ملل باید برای پایان مسالمت آمیز درگیری‌ها و برقراری صلح و ثبات در این کشور اقدام کند

Kuwait's Emir Sheikh Sabah al-Ahmed al-Sabah - اسپوتنیک افغانستان
ابراز آمادگی کویت برای حل بحران قطر
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به استناد از کویت(کونا)، منصور العطیبی نماینده دائم کویت در سازمان ملل اظهار داشت مردم افغانستان در  چهار دهه گذشته همواره از جنگ و ناامنی در این کشور رنج برده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد، زمان آن فرا رسیده تا سازمان ملل با عمل به رسالت خود و با عزم و اراده قوی از طریق مذاکرات سیاسی بحران افغانستان را حل کند.

العطیبی خاطرنشان کرد، جنگ روان در افغانستان هیچ راه حل نظامی ندارد، اما مذاکرات سیاسی بین طرف‌های درگیر می‌تواند نتایج مثبتی را برای این کشور به همراه داشته باشد.

نماینده دائم کویت تاکید کرد، سازمان ملل باید از روند گفت‌وگوهای صلح در افغانستان پشتیبانی و زمینه برگزاری انتخابات در این کشور را فراهم کنیم.

وی همچنین از رهبران سیاسی در افغانستان خواسته تا با توجه به وضعیت نامناسب در این کشور منافع ملی کشورشان را بر منافع جناحی خود ترجیح دهند.

شورای امنیت سازمان ملل در نشست اخیر خود با محوریت موضوع صلح در افغانستان از مخالفان مسلح دولت خواست تا به روند صلح بپیوندند.

طالبان در یک ماه اخیر بیش از دوبار امریکا را درباره خروج مسالمت آمیز نیروهای خارجی از افغانستان به مذاکره دعوت کرده است، اما مقامات امریکایی تا کنون پاسخ روشنی به این درخواست طالبان ارائه نکردند.

یادآوری می کنیم، که در این اواخر حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا افزایش یافته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала