در نشست چهار جانبه عمان بر مذاکره دولت کابل و طالبان تاکید شد

© Photo / Pixabayدر نشست چهار جانبه عمان بر مذاکره دولت کابل و طالبان تاکید شد
در نشست چهار جانبه عمان بر مذاکره دولت کابل و طالبان تاکید شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست گروه هماهنگی با حضور نمایندگان کشورهای امریکا، چین، پاکستان و افغانستان در پیوند به صلح افغانستان در مسقط پایتخت عمان برگزار شد.

نشست 4 جانبه صلح افغانستان در عمان - اسپوتنیک افغانستان
نشست 4 جانبه صلح افغانستان در عمان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان امروز، این نشست پس از یک سال تأخیر درحالی برگزار شد که نمایندگان طالبان از شرکت در آن خودداری ورزیدند.

عمان به عنوان کشور کوچک در منطقه در بسیاری از منازعات نقش میانجی را به عهده گرفته است. «مسقط» خود را یک میانجی غیرایدیولوژیک و عملگرا در منطقه معرفی کرده است.

طبق اظهارات مقام های پاکستانی این نشست بر اساس ابتکار اسلام آباد برگزار شده است. هیئت پاکستان به رهبری تهمینه جان جویا وزیر امور خارجه پاکستان در این نشست شرکت کرده است و از طرف دولت افغانستان به رهبری حکمت خلیل کرزی معاون وزی رامور خارجه دولت افغانستان در این نشست شرکت کرده است. این نشست در مسقط پایتخت عمان برگزار می شود و در این نشست درباره پیوندهای پاکستان و افغانستان و تعهد پاکستان برای مبارزه با تروریسم بحث صورت خواهد گرفت.

در همین حال وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا برگزار شدن این نشست را در 16 اکتوبر تایید کرد، اما جزئیات این نشست را مشخص نکرد. چین اشتراک کننده دیگر این نشست تا اکنون در این باره موضع خود را اعلام نکرده است.

یادآوری می کنیم، که نشست پیشین کار گروه چهار جانبه در اوایل سال 2016 در اسلام آباد برگزار شد، که نمایندگان چهار کشور در آن زمان روی ایجاد شرایطی برای مذاکره مستقیم بین دولت افغانستان و طالبان تاکید کرده بودند.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала