آیا هلیکوپترهای امریکای جایگزین هلیکوپترهای روسی خواهد شد؟

© Sputnik / Alexei Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر آیا هلیکوپترهای امریکای جایگزین هلیکوپترهای روسی خواهد شد؟
آیا هلیکوپترهای امریکای جایگزین هلیکوپترهای روسی خواهد شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز نواقصات در طیاره های که امریکا برای افغانستان فرستاده وجود دارد. این طیاره ها کهنه بوده و جواب گوی محاربه درقرن ۲۱ نیست

نمایندگان ویژه روسیه و امریکا درباره فروش هلیکوپترهای روسی به افغانستان گفت و گو می کنند - اسپوتنیک افغانستان
نمایندگان ویژه روسیه و امریکا درباره فروش هلیکوپترهای روسی به افغانستان گفت و گو می کنند
در اوایل سال جاری، کنگره امریکا ۸۱۴ میلیون دالر برای نیروی هوایی افغانستان اختصاص داد. با این حال، پنتاگون دستور داد که ۳۰ هلیکوپتر MD-530F جدید و همچنین طیاره های A29 و C-208 و 53 هلیکوپتر UH-60  داده شود.
نخستین دسته هلیکوپترهای امریکایی بلک‌هاک که از طرف ایالات متحده امریکا برای نیروهای هوایی افغانستان وعده داده شده بود، ماه گذشته به میدان هوایی ولایت کندهار رسید.
پنتاگون پنهان نمی کند که می خواهد هلیکوپتر های روسی Mi-17 را از افغانستان بیرون کند. در گزارشی که در ماه جون وزارت دفاع تحت عنوان "بهبود ثبات و امنیت در افغانستان" منتشر شده است، اعلام شده است "جایگزینی Mi-17 به UH-60 در چند سال آینده رخ خواهد داد. این تصمیم بدلیل افزایش هزینه ها، پیچیدگی سرویس Mi-17 گرفته شده است.


MD 530F helicopter - اسپوتنیک افغانستان
خرید 150 هلیکوپتر جنگی برای افغانستان از سوی آمریکا
برید جنرال دولت وزیری سخنگوس وزارت دفاع افغانستان به آژانس خبری اسپوتنیک گفت: «امریکای ها به افغانستان کمک میکند، اما هلیکوپتر های روسی از سطح محاربه خارج نخواهد شد».
او می گوید، هلیکوپتر های روسی در کشور موجود است و اگر روسیه به افغانستان در قسمت ترمیم این هلیکوپتر ها کمک کند، ما قطعن آن ها را جایگزین هلیکوپتر های امریکای نمی کنیم.
به گفته دگر جنرال وزیری امروز نیرو های هوای از هلیکوپتر های روسی به شکل وسیع استفاده می شود.
قابل یادآوری است که چند قبل جنرال خداداد ریس بازرسی قوای مسلح افغانستان در مصاحبه با آٰژانس خبری اسپوتنیک گفت:‌

«امروز نواقصات در طیاره های که امریکا برای افغانستان فرستاده وجود دارد. این طیاره ها کهنه بوده و جواب گوی محاربه درقرن ۲۱ نیست».

او گفت که افغانستان از جامعه جهانی خواهان طیاره های جدید اند تا قوای هوای بتواند به پای خود استاد شوند.
به گفته جنرال خداداد تعداد زیاد از نیروهای هوای افغانستان تحصیل کرده روسیه هستند و با تجهیزات روسی آشنای کامل دارند. امروز نیروهای افغانستان در کشور های پولند، چک، امریکا و دیگر کشور ها آموزش می بینند، اما ناکافی است، چون نیروی که همه چیز را از نو آغاز کرده باشد در مدت چند سال نمی تواند دو باره سر پا ایستاده شود.
بعضی از کارشناسان امریکایی خوشبین جایگزینی Mi-17 نیستند. 

نخستین دسته شاهین‌های سیاه امریکایی به کندهار رسید - اسپوتنیک افغانستان
نخستین دسته "شاهین‌های سیاه" امریکایی به کندهار رسید

متیوی ارچیبولد، متخصص امنیت در جنوب اسیا می گوید که Black Hawk قادر به تامین امنیت هوایی تا آنجائیکه می-17 است، نیست. او معتقد است که خطر وجود دارد که افغان ها با استفاده از Black Hawk برای انتقال نیروها و حمایت آنها از زمین دچار مشکلات خواهند شد.
پیش از این، ایالات متحده امریکا اعلام کرده بود که یک صد و پنجاه هلیکوپتر بلک‎هاک و ده‎ها هواپیمای دیگر را تا چهار سال آینده به نیروهای هوایی افغانستان خواهد سپرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала