جنرال های ما در افغانستان شکست خوردند

© AP Photo / Dennis Cookجنرال های ما در افغانستان شکست خوردند
جنرال های ما در افغانستان شکست خوردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش امریکا این کشور را در افغانستان ناکام کرد. این شکست در افغانستان از نگاه تاکتیکی نه بلکه از نگاه رهبری بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فورین پالیسی، جنرال دیوید پتریوس از نگاه رسانه های ملی به عنوان پدر افسانه ای ارتش امریکا در عراق و افغانستان به شمار می آمد و این سریال بدون این که از وضعیت ارتش امریکا در عراق و افغانستان باشند در این رسانه ها ادامه داشت.

رقابت در افغانستان فیصله ترامپ راجع به اعزام نیروهای اضافی تحت الشعاع قرار میدهد - اسپوتنیک افغانستان
رقابت در افغانستان فیصله ترامپ راجع به اعزام نیروهای اضافی تحت الشعاع قرار میدهد

یکی از سربازان امریکایی می گوید، پس از اینکه در سال 2009 جنرال استنلی مک کریستال به عنوان فرمانده انتخاب شد از هریک ما پرسید:- "چه کاری شما خواهید انجام داد، اگر شما مجبور باشید تا زمان پیروزی در اینجا باشید؟". در زمانیکه شما در محیط جنگ باشید این پرسش درست است، اما نظر به گذشته این پرسش یک فریب بود. پاسخ این پرسش این بود که باید مردم را دعوت به مبارزه در مقابل نا آگاهی نمایند و فهم جامعه را برای پیشرفت بلند ببرند، اما این چیزی نبود که ارتش علاقه مند آن باشد. در واقع ما با سیاستی روبرو شدیم که رهبران ما با این کشورها مانند تروریست رفتار می کنند.

ارتش امریکا سیاستی را در افغانستان پیش می برد که سالها پیش در ویتنام به پیش می برد. این مدل به سیاست چرخش فردی در ویتنام می ماند که مهارت تاکتیکی و انسجام واحد را در از نگاه کارکرد سربازان تضمین می کند. و این امر محدود کردن سربازان در عملیات ها می باشد. اما رهبران در اصل می خواهند که جنگ و مبارزه در برابر تروریسم را حفظ کنند. و این تغییرات چرخشی و دادن رهبری جنگ افغانستان به دست کسی که از محیط سیاسی و اجتماعی این کشور به درستی آگاه نیست، مشکل ساز می شود.

و به همین علت ارتش امریکا تا هنوز نتوانسته است ثبات و آرامش را در افغانستان بیاورد.

چرا که از ابتدای ماموریت مشورتی در افغانستان تبلیغ شد اما در اصل ماموریت مشورتی به راهبرد سیاسی تبدیل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала