جانشین البغدادی از کجا خواهد بود؟

© Flickr / Thierry Ehrmannابوبکر البغدادی
ابوبکر البغدادی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به احتمال زیاد جانشین رهبر داعش یکی از شهروندان کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا به استناد از شبکه تلویزیونی سومریه، جبار المعموری یکی از فرماندهان حشد شعبی عراق گفته است، اگر البغدادی رهبر داعش کشته و یا اسیر شده باشد، رهبر بعدی این گروه تروریستی یکی از شهروندان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواهد بود.

ابوبکر البغدادی - اسپوتنیک افغانستان
جایگزین ابوبکر البغدادی که خواهد شد؟

او در باره علت اینکه چرا رهبر بعدی داعش از این منطقه خواهد بود گفت، اعراب منطقه خلیج فارس در تشکیلات این گروه سهم چشمگیری داشته و دارند و البغدادی هم خواسته بود که آنها باید نقش زیادی در این گروه داشته باشند، چرا که شهروندان این کشورها از تفکرات داعشی پشتیبانی می کنند.

او در ادامه در باره عملیات بعدی داعش چنین گفت: نظر به اطلاعات به دست آمده البغدادی در جریان دوسال گذشته به صدها تن از پشتیبانان خود دستور داده بود که به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بروند که در صورت شکست آنها در سوریه و عراق بتوانند در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پایگاه های خود را ایجاد کنند.

او در ادامه گفت: کشورهای عربی و از جمله کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از شر داعش دور نخواهند بود و این گروه تروریستی ابزاری برای بدبختی منطقه خاورمیانه و دیگر کشورهای همجوار این منطقه می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала