افزایش نیروهای ناتو در افغانستان

© AFP 2023 / DANIEL MIHAILESCUناتو
ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک سخنگوی ناتو از آمادگی اعضای این ائتلاف نظامی برای افزایش نیروها در افغانستان و انجام رایزنی‌ها در این باره در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سخنگوی ناتو در گفتگو با این روزنامه آلمانی دی ولت تاکید کرد، که بسیاری از کشورهای عضو ناتو آشکارا برای افزایش نیروهای خود در افغانستان به منظور مبارزه با شورشیان اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته وی چندین کشور عضو ناتو و همچنین کشورهای شریک که در عملیات آموزشی «پشتیبانی قاطع» در افغانستان مشارکت دارند آمادگی خود برای افزایش نیروهای نظامی در این کشور را اعلام کرده اند. این روند در جریان است و رایزنی های بیشتر در این باره انجام خواهد شد.

نیویورک تایمز: از یک سو استراتژی نامشخص امریکا و سویی افزایش نیروهایش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
نیویورک تایمز: از یک سو استراتژی نامشخص امریکا و سویی افزایش نیروهایش در افغانستان

این مسئله همچنین در دیدار وزرای دفاع ناتو که هفته آینده در بروکسل برگزار خواهد شد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گفته این سخنگوی ناتو وزرای دفاع این ائتلاف نظامی درباره شرایط امنیتی و شرایط سیاسی در افغانستان مشاوره خواهند کرد. انتظار داریم که وزا آمار و ارقامی را درباره میزان تقویت نیروها در افغانستان ارائه دهند.

با توجه به حملات تروریستی روزافزون از طرف طالبان در افغانستان امریکا اخیرا عملیات قدرتمندانه تر در این کشور را خواستار شده است. در حال حاضر حدود 12 هزار نیروی ناتو در چارچوب عملیات «پشتیبانی قاطع» در افغانستان مستقر هستند. آلمان با حدود 980 نیرو در این عملیات مشارکت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала