غنی: روسیه در احداث بند برق تجربه دارد

© Sputnik / V.Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر بند برق آبی نغلو
بند برق آبی نغلو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در جلسه کمیسیون تدارکات ملی گفت که شرکت های بین المللی ترکیه، آذربایجان، روسیه و دیگر کشور های در احداث بند برق تجربه دارند

بیست میگاوات برق آفتابی به کمک عربستان در پارک آفتابی نغلو تولید می‌شود
به گزراش اسپوتنیک رئیس  جمهور افغانستان  گفت که شرکت های با ظرفیت داخلی باید پروسه شفاف با همکاری تخصصی کشور های مانند آسترالیا و یا سنگاپور مد نظر گرفته شود تا هیچگونه نگرانی بعداً وجود نداشته باشد.
در این جلسه وپروژه های وزارت انرژی و آب، د افغانستان برشنا شرکت و یک پروژه شاروالی را مورد بحث قرار داد.
همچنین در این جلسه که در ارگ انجام شد، قرارداد های پیشنهادی دیزاین و ساختمان بند آب کیلی ولایت سمنگان و بند تنگی شادیان را مورد بررسی قرار داده و رد نمود و همچنان فیصله نمود که شرکت های پیشنهادی بدلیل تزویر اسناد، جهت محرومیت از اشتراک در داوطلبی ها، جهت پیگیرد عدلی و قضایی معرفی شوند.
رئیس جمهور گفت که کمیسیون تدارکات ملی نمی تواند بیشتر از یک و نیم میلیارد دالر سرمایه گذاری برای اعمار بند ها را از طریق شرکت های بی اساس، بی ظرفیت و جعل کار به هدر دهد، بلکه در پهلوی استعجالیت و سرعت کاری، کیفیت و بازدهی اقتصادی پروژ های بند نیز مطمح نظر کمیسیون تدارکات ملی می باشد.
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
روسیه کار نجات اقتصاد افغانستان را آغاز میکند

از سوی دیگر قرارداد تدارک سیخ گول مربوط شاروالی کابل، تدارک تیل برای دستگاه حرارتی ساحه تره خیل، تمدید میعاد قرارداد های بند نغلو، دیزاین، اعمار، نصب و منتاژ برق آبی ولایت دایکندی و قرارداد طرح، منتاژ، احداث و تدارک تجهیزات شبکه توزیعی ولایت های کندز و بغلان که مربوط د افغانستان برشنا شرکت می شوند، از موارد دیگر بود که مورد تایید کمیسیون قرار گرفت.
فابریکه برق ابی نغلو در سال های ۱۹۶۰-۱۹۶۷ به دست مردم شوروی و جوانان افغان اعمار شده است
فابریکه برق ابی نغلو — بزرگترین فابریکه در افغانستان است و قدرت مطروحه ان ۱۰۰ میگاوات می باشد. این فابریکه بخش قابل ملاحظه برق پایتخت افغانستان را تامین میکند. اگر فابریکه برق ابی نغلو بصورت ناگهانی متوقف گردد، پس زندگی اقتصادی پایتخت افغانستان و تمام ولایت کابل با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала