حزب اسلامی موضع خود در قبال افزایش نظامیان خارجی در افغانستان را اعلام کرد

© svoboda.orgد کابل اسلامي درناوی: حکمتیار لوی سیاست ته رابلل کیږي
د کابل اسلامي درناوی: حکمتیار لوی سیاست ته رابلل کیږي - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از سخنگویان حزب اسلامی افغانستان گفت که خروج کامل نظامیان خارجی از افغانستان درچارچوب یک زمان بندی مشخص یکی از پیش شرط های اساسی توافق نامه صلح حزب اسلامی با دولت این کشور است و این پیش شرط همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، «نادر افغان» روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا در کابل در عین حال افزود که افزایش نظامیان خارجی در افغانستان، توافق نامه صلح این حزب با دولت را نقض نمی کند؛ زیرا در چارچوب توافق های صورت گرفته با دولت، پیش خواهیم رفت.
افغان در باره احتمال افزایش 3 یا 5 هزار نظامی خارجی و موضع این حزب در قبال آن، گفت که حزب اسلامی با دولت افغانستان توافق نامه صلح را امضا کرده است و افزایش نظامیان خارجی ارتباطی با این توافق نامه ندارد.
وی افزود: ما بر این باور هستیم که اگر 100 هزار نیروی تازه نفس خارجی هم به افغانستان اعزام شوند، مشکل جنگ و ناامنی را حل نخواهند کرد و امنیت این کشور تنها از طریق گفت وگوی های بین الافغانی و توافق داخلی قابل حل خواهد بود.

حزب اسلامی افغانستان درخواست شماری از شهروندان را دسیسه خواند - اسپوتنیک افغانستان
حزب اسلامی افغانستان درخواست شماری از شهروندان را دسیسه خواند

افغان تأکید کرد که افزایش نظامیان خارجی جنگ را تشدید خواهد کرد و رقابت و جنگ نیابتی قدرت های بزرگ جهان و منطقه را در افغانستان شدت خواهد بخشید.
رسانه های خارجی و داخلی افغانستان گزارش داده اند که 3 تا 5 هزار نظامی آمریکا و شماری دیگر از کشورهای عضو پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) به این کشور اعزام خواهند شد.
این افزایش نیرو به دنبال طرح تازه ژنرال «جان نبکلسون» فرمانده آمریکائی ناتو در افغانستان و موافقت پنتاگون با این طرح، صورت خواهد گرفت.
نیکلسون، پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده است که برای شکستن بن بست جنگ در افغانستان نیاز به 3 تا 5 هزار نیروی تازه نفس دیگر خواهد بود.
کشورهای عضو ناتو در حال حاضر نزدیک به 13 هزار نیروی نظامی در افغانستان هستند که حدود 9 هزار تن از این نیروها را نظامیان امریکائی تشکیل می دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала