وزارت مخابرات افغانستان مکالمات را شنود می کند

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خان محمد معاون اول ریاست اجراییه دولت وحدت ملی با تایید بی‌توجهی وزارت مخابرات نسبت به عدم مصونیت مکالمات مردم گفت: مکالمات مردم از طریق این وزارت شنود می‌شود و هیچ مکالمه‌ شخصی امنیت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، گلالی اکبری یکی از نمایندگان مجلس سنا افغانستان در مراسم گرامیداشت روز جهانی مخابرات گفت: وزارت مخابرات افغانستان باید جلو این گونه سهولت‌های دسترسی به سیم کارت‌ها را بگیرد و به جای آن به روند آگاهی‌دهی مردم نسبت به اینترنت بپردازند.

افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تعلیق مسئولیت وزیر مخابرات افغانستان

وی افزود: تمامی خطرات و ناامنی‌هایی که افغانستان را به مخاطره می‌اندازد ناشی از همین تسهیل دسترسی به سیمکارت‌ها است که دشمنان افغانستان می‌توانند به آسانی آنها را به دست آورده و بعد از اجرای برنامه‌های شوم خود دوباره آن را دور بیندازند و سیم کارت دیگری بگیرد.

عضو مجلس سنا افغانستان خاطرنشان کرد: این سیم کارت‌ها باید کنترل و نظارت شده و مطابق قانون ثبت و در اختیار مشتریان قرار داده شود.

گلالی تصریح کرد: سهولت در ثبت سیمکارت‌ها مشکلات زیادی از جمله ناامنی در افغانستان، ایجاد نقاق در خانواده و بردن آبروی افراد را به بار می‌آورد که وزارت مخابرات افغانستان باید به آنها توجه کند.

وی گفت: وضعیت نامشخص مالیات 10 درصدی از سیمکارت‌ها از دیگر چالش‌هایی است که وزارت مخابرات افغانستان به آن توجه ندارد و مالیاتی که از مردم اخذ می‌شود سرنوشت نامعلومی دارد.

این نماینده سنا افغانستان در ادامه افزود: این مالیات زیر نظر ریاست جمهوری نیست و کسی نمی‌داند مبالغ دریافت شده از تلفن‌های همراه مردم به کجا واریز می‌شود.

خان محمد معاون اول ریاست اجراییه دولت وحدت ملی نیز با تایید بی‌توجهی وزارت مخابرات نسبت به عدم مصونیت مکالمات مردم نیز اشاره کرد که مکالمات مردم از طریق این وزارت شنود می شود و هیچ مکالمه‌ای شخصی  امنیت ندارد.

وی به وزارت مخابرات افغانستان هشدار داد تا هرچه زودتر جلو این گونه عمکردها گرفته شود در غیر این صورت وزارت اعتماد خود را از دست خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала