تعلیق مسئولیت وزیر مخابرات افغانستان

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روز پس از برگزاری نشست خبری سخنگوی وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان، ریاست جمهوری افغانستان با صدور حکمی مسئولیت «عبدالرزاق وحیدی» وزیر این وزارتخانه را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، یک منبع در وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه گفت، که «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان با صدور حکمی که از طرف «اداره امور» ریاست جمهوری به این وزارتخانه ارسال کرده، وظایف آقای وحیدی را به حال تعلیق درآورده است.
این منبع در باره دلائل تعلیق وظایف وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات و اینکه آیا دلایل و جزئیات آن در این حکم آمده است، اشاره ای نکرد.
سخنگوی وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفته بود، که هیچ مقام دولتی حق شنود مکالمات شهروندان را ندارد و در موارد خاص با حکم دادگاه این مکالمات شنود خواهد شد که رسانه های افغانستان امروز به نقل از وی گزارش دادند، که گفت و گوهای تیلیفونی در این کشور مصون نیست.
وی در این نشست مطبوعاتی همچنین از افزایش درآمدهای مخابرات بر اثر افزایش درآمدهای مالیاتی بر هزینه های مخابراتی در کشور خبر داده بود.
مجلس نمایندگان افغانستان 25 قوس ماه گذشته وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات را استیضاح و رای به سلب صلاحیت وی داده بود.
این استیضاح همراه با شش تن از وزیران دیگر صورت گرفته بود و به همین خاطر رئیس جمهوری افغانستان از دادگاه عالی درخواست کرده بود تا در باره صلاحیت و اختیارات مجلس برای استیضاح دسته جمعی وزیران اعلام نظر کند.
درخواست دولت از دادگاه عالی موجب شد تا این وزیران تا زمان معرفی وزیر پیشنهادی جدید به کار خود ادامه دهند.
شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز» افغانستان اعلام کرد، که دولت وظایف وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات را به دلیل فساد گسترده و تخلف های قانونی به حالت تعلیق درآورده است.
منابع خبری در افغانستان همچنین امروز از صدور حکم دیگری از سوی اشرف غنی برای ممنوع الخروجی «مجتبی پتنگ»، «جمیل جنبش» و «جمال ناصر صدیقی» معاونان پیشین وزارت کشور افغانستان به دلیل دست داشتن در فساد خبر دادند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала