داماد ترامپ بطور فعال در مسائل سیاست خارجی امریکا دخیل است

© AP Photo / Jose Luis Maganaداماد ترامپ بطور فعال در مسائل سیاست خارجی امریکا دخیل است
داماد ترامپ بطور فعال در مسائل سیاست خارجی امریکا دخیل است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع در کاخ سفید گفته اند که جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا در مسائل سیاست خارجی امریکا و امور شورای امنیت ملی امریکا، فعالانه دخالت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Washington Free Beacon، منبع گفته است: "کوشنر در مسائل زیاد دخالت می‌کند. چنین کنترول مستقیم بالای سیاست خارجی توسط بال غربی (مکانیکه اتاق بیضوی رییس جمهور و دفاتر دستیاران نزدیکش قرار دارند) هرگز وجود نداشت. این امر منجر به دشواری‌های بزرگ می‌شود، مردم نمی‌دانند که چگونه با آن مبارزه کنند. ما به موقف او احترام داریم، اما این موضوع به روند تصمیم‌گیری سیاسی مزاحمت ایجاد می‌کند".

منابع در کاخ سفید همچنان یادآور شده اند که آقای کوشنر با تلاش‌هایش برای "اداره امور شورای امنیت ملی در سطح پایین" به هاربرت مک‌مستر دستیار امنیت ملی رییس جمهور ایالات متحده امریکا مزاحمت ایجاد  می‌کند.

به گفته این منابع، در شورای امنیت ملی از نفوذ گسترده داماد ترامپ در سیاست خارجی امریکا به خصوص درمورد عراق، اسرائیل، مکسیکو، عربستان سعودی و چین، نگران اند. آنها اشاره کردند که آقای کوشنر در دستور کاری بحث درمورد مسائل مهم دخالت می‌کند و بطور مداوم از امور شورای امنیت ملی نظارت می‌کند.

یکی از منابع افزود: "ما تا هنوز سیاست ما را در قبال مسائل جاری نمی‌دانیم. بنابر این، زمانیکه ما از همکاران خارجی ما سوالات درمورد موضوعات اساسی دریافت می‌کنیم، نمی‌توانیم بطور قاطع نظریات ما را بیان کنیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала