نماینده پارلمان افغانستان: امریکا خواهان جنگ در افغانستان به خاطر رقابت با روسیه است

© REUTERS / Faisal Mahmoodرهبران افغانستان و پاکستان
رهبران افغانستان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو مجلس نمایندگان افغانستان گفت: پاکستان از جانب قدرتی مانند امریکا پشتیبانی می‌شود و این کشور برای رقابت با روسیه ادامه جنگ در افغانستان را به نفع خود می‌‌داند.
افغانستان آماده پاسخ به حملات راکتی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان آماده پاسخ به حملات راکتی پاکستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغان پیپر، ظهیر سعادت عضو مجلس نمایندگان افغانستان در برنامه بزنگاه گفت: دولت افغانستان باید در شکایت خود از کمک‌های که سالانه امریکا که به پاکستان می‌کند صحبت و آن را به سازمان ملل ارائه بدهد.

وی تصریح کرد: دولت افغانستان به سازمان ملل و مجلس سنا و پارلمان امریکا بگوید، که بدلیل کمک‌های شما است که پاکستان تروریسم را تقویت و تربیت می‌کند و این خطر بزرگ را برای منطقه و افغانستان به ارمغان می‌آورد.

سعادت خاطرنشان کرد: اگر ما تنها بر ضد پاکستان شکایت کنیم مشکلی حل نخواهد شد چرا که پاکستان از جانب قدرتی مانند امریکا پشتیبانی می‌شود و از همه لحاظ بر ما برتری دارد.

این نماینده مجلس، در خصوص عواملی که فشار بر پاکستان را خنثی می‌کنند اظهار داشت: امریکا برای رقابت با روسیه ادامه  جنگ در افغانستان را به نفع خود می‌‌داند.

پاکستان؟ - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان؟

سعادت در پیوند با شکایت از پاکستان، گفت:  این شکایت می‌تواند به عنوان یک قدم مثبت باشد اما به نتیجه آن امیدوار نیستم چرا که دولت افغانستان برای امنیت باید راهکاری طولانی مدت داشته باشد.

شبکه اطلاع رسانی افغانستان نوشت: «محمد اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان به «محمود صیقل»، نماینده دایم افغانستان در سازمان ملل دستور داد تا شکایت‌نامه کتبی را به خاطر مداخلات پاکستان در افغانستان به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала