قربانیان بحیره مدیترانه

© REUTERS / Alkis KonstantinidisБеженец из Сирии с ребенком во время высадки на остров Лесбос в Греци
Беженец из Сирии с ребенком во время высадки на остров Лесбос в Греци - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سال گذشته نزديك به 3 هزار و 800 نفر در بحیره مديترانه جان خود را از دست داده‌اند

با گرم‌تر شدن هوا و آرام گرفتن امواج دریا، مدیترانه بار دیگر به مسیر اصلی پناهجویان برای رفتن به اروپا تبدیل شده، اما این دریا همچنان مثل سال‌های قبل، قربانی می‌گیرد.
كميساريای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام كرد طی روزهای اخير دست‌كم 700پناهجو در ميان آب‌هاي مديترانه در جنوب ايتاليا جان خود را از دست داده‌اند. 550نفر از اين افراد، تنها طی يك حادثه غرق شده‌اند. گارد ساحلی ايتاليا نيز همزمان خبر داد كه در هفته گذشته 13هزار پناهجو را از دريا نجات داده است. 4هزار نفر از اين عده تنها در يك روز نجات پيدا كرده‌اند. نجات اين تعداد پناهجو طی اين مدت كم، تاكنون بی‌سابقه بوده و اين خود از افزايش ناگهانی شمار پناهجويانی كه مسير مديترانه مركزی را براي رفتن به اروپا انتخاب می‌كنند حكايت دارد.
سال گذشته با بالا رفتن خطر عبور از مديترانه مركزی يعنی مسير ليبیا به ايتاليا، بسياری از پناهجويان به‌خصوص آنهايی كه از كشورهای سوريه، عراق، افغانستان، پاكستان و يمن راهی اروپا مي‌شوند، مسير بالكان غربی را انتخاب كردند.

مهاجرین سوریه - اسپوتنیک افغانستان
بالای مهاجرین افغان در ناروی چه می گذرد

به گزارش سایت همشهری طبق گفته مقام‌های سازمان ملل، اكنون با بهتر‌شدن هوا و تحت‌تأثير توافق اروپايي‌ها با تركيه، هر روز به تعداد قايق‌ها و كشتي‌هاي كوچكی كه پناهجويان را به‌صورت قاچاق به ايتاليا و همچنين از طريق مديترانه غربی به جنوب اسپانيا مي‌برند افزوده شده است. طبق آمار منتشر شده از سوي سازمان بين‌المللی مهاجرت، سال گذشته نزديك به 3هزار و 800نفر در بحیره مديترانه جان خود را از دست داده‌اند. امسال، با گذشت 5ماه، اكنون تعداد قربانيان از مرز 2هزار نفر گذشته است. پيش‌بينی می‌شود با شرايط پيش‌آمده در مسير بالكان و ادامه بحران در غرب آسيا، خاورميانه و آفريقا، همچنان روند حركت پناهجويان به سمت اروپا ادامه پيدا كند كه اين خود به افزايش تعداد غرق‌شدگان در مديترانه منجر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала