عملیات ویژه روسیه در اوکراین

گفت و گوی وجود نخواهد داشت/ درگیری در اوکراین با تسلیم کامل نیروهای مسلح اوکراین پایان خواهد یافت

افسر پیشین اطلاعاتی امریکا گفت: نیروهای مسلح روسیه نیروهای مسلح اوکراین را مجبور به تسلیم خواهند کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر افسر اطلاعاتی گشت وظیفه ای پیشین ارتش امریکا در مصاحبه با کانال یوتیوب امریکا گفت: درگیری در اوکراین با تسلیم کامل نیروهای مسلح اوکراین پایان خواهد یافت.
او ادعا کرد: "چگونه گفت و گویی؟ هیچ گفت و گویی وجود نخواهد داشت. تسلیم بی قید و شرط خواهد بود. ارتش روسیه به ارتش اوکراین ضربه می زند تا ارتش اوکراین را نابود کند و این منجر به فروپاشی رژیم زلنسکی می شود".
امریکا به زودی توانایی فراهم سازی موشک های پاتریوت به اوکراین را نخواهد داشت
به گفته وی، اوکراین چندین تلاش برای پایان دادن به درگیری داشته است، اما هر بار از انجام این کار خودداری کرده است. اکنون رهبری اوکراین تنها منتظر یک نتیجه از درگیری ها خواهد بود.
ریتر خلاصه کرد: "چرا با رژیمی مذاکره می کنید که در صدد نابودی آن هستید و در انجام آن موفق هستید؟ بنابراین نه، از دیدگاه من، هیچ مذاکره ای وجود نخواهد داشت. این جنگ زمانی پایان می یابد که روسیه نیروهای مسلح اوکراین را شکست دهد و اوکراینی ها بگویند که تسلیم می شوند و بدون قید و شرط تسلیم می شوند".
پس از شکست بزرگ ضد یورش تابستانی نیروهای مسلح اوکراین، نیروهای روسیه در منطقه عملیات ویژه به موفقیت چشمگیری دست یافتند. در پایان ماه دسمبر، وزیر دفاع سرگئی شایگو به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گزارش داد، که واحدهای نیروهای مسلح مارینکا را به طور کامل در جمهوری خلق دونتسک آزاد کرده اند. افزون بر این، چتربازان روسی سنگرهای مهم نیروهای مسلح اوکراین را در زاپروژیا را به تصرف خود درآوردند و در آنها جای پایی پیدا کردند و پس از آن منطقه را از دشمن پاکسازی کردند.
رسانه های غربی به طور فزاینده ای می نویسند، که واشنگتن و بروکسل از درگیری اوکراین خسته شده اند و حمایت از رژیم زلنسکی در حال ضعیف شدن است. به گزارش ان بی سی، مقامات امریکایی و اروپایی در حال حاضر با کی یف در مورد پیامدهای احتمالی مذاکرات صلح با روسیه، از جمله خطوط کلی آنچه که اوکراین ممکن است برای دستیابی به توافق مجبور به صرف نظر کند، گفتگو می کنند.
بحث و گفتگو