کارشناس مصری: پوتین به نمایندگی از میلیاردها انسان از سراسر جهان سخن می گوید

ایمن سمیر، کارشناس وابط بین الملل: پوتین در والدای از جانب مردم ناراضی از سیاست ایالات متحده صحبت کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ایمن سمیر کارشناس روابط بین الملل مصر در گفتگو با اسپوتنیک گفت: سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در باشگاه بین المللی والدای واضح و آشکار بود؛ رهبر روسیه به نمایندگی از میلیاردها نفر از مردمی که از سیاست های ایالات متحده ناراضی بودند صحبت کرد.
سمیر گفت: "اول از همه، سخنرانی پوتین، واضح و روشن بود. او به نمایندگی از میلیون ها، حتی میلیاردها نفر در سراسر جهان که از سیاست های ایالات متحده و روندهای غربی ناراضی هستند، صحبت کرد."
این کارشناس به این نکته اشاره کرد که پوتین در مورد ارزش ها، هویت ملی، عدم مداخله در امور سایر کشورها و مردم و احترام به ویژگی های کشورها صحبت کرد.
سمیر با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از کشورها "نظم مبتنی بر قوانین" را که توسط امریکا ترویج می‌شود، رد می‌کنند، گفت: "روسیه در این اصول را با کشورهای عربی، کشورهای خاورمیانه و بسیاری از کشورهای آزاد در جهان دارای وجه مشترک است".
کارشناس: روسیه و غرب اصول شش گانه پوتین را متفاوت درک خواهند کرد
این کارشناس افزود: "ما اکنون به سمت یک جهان چند قطبی حرکت می کنیم. ایالات متحده دیگر مانند گذشته پس از فروپاشی دیوار برلین و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بر جهان مسلط نیست."
روز قبل، پوتین در باشگاه بین‌المللی والدای سخنرانی کرد و شش اصل را که روسیه برای آن تلاش می‌کند و دیگران را به دنبال آن دعوت می‌کند، تشریح کرد. از جمله باز بودن جهان، تنوع آن، حداکثر نمایندگی، امنیت جهانی، عدالت برای همه و برابری.
بحث و گفتگو