کارشناس: روسیه و غرب اصول شش گانه پوتین را متفاوت درک خواهند کرد

© Sputnik / Владимир СмирновПрезидент РФ Владимир Путин выступает на пленарной сессии XX Ежегодного заседания Международного дискуссионного клуба "Валдай" (5 октября 2023). Сочи
Президент РФ Владимир Путин выступает на пленарной сессии XX Ежегодного заседания Международного дискуссионного клуба Валдай (5 октября 2023). Сочи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2023
عضو شوید
کارشناس: فدراسیون روسیه و غرب شش اصل مطرح شده از سوی پوتین را متفاوت درک خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نیکولا میرکویچ، تحلیلگر سیاسی فرانسوی گفت: روسیه و کشورهای غربی درک متفاوتی از شش اصل مطرح شده از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهند داشت که روسیه برای آن تلاش می کند و رهبر روسیه از دیگران می خواهد که آنها را رعایت کنند.

این کارشناس معتقد است: "همه این اصول و پیشنهادها را می‌توان با نگرش مطلوب بررسی کرد، اما روسیه از یک سو و جهان غرب از سوی دیگر این اصول را متفاوت درک خواهند کرد".

به گفته وی، غرب البته طرفدار جهانی به هم پیوسته خواهد بود، اما اروپا و آمریکا با در نظر گرفتن خود در پایگاه خوبی ها، می خواهند تعیین کنند که این جهان چگونه باید کار کند. وی خاطرنشان کرد: در موضوع تنوع ملل و فرهنگ، روسیه از منشور سازمان ملل متحد و حقوق بشر پیروی می کند، اما مردم اروپایی نمی توانند از هویت ملی یا فرهنگ خود دفاع کنند.
میرکویچ گفت: "آنها نمی توانند وطن پرست باشند و باید به پذیرش هر مهاجری که می خواهد در اروپا ساکن شود راضی باشند. دوگانگی بین شهروندان و رهبران اروپایی امروز وحشتناک است."
این کارشناس خاطرنشان کرد: در اروپا اصل حداکثر نمایندگی و تصمیم جمعی که همه آن را تایید کنند کاملاً تضعیف شده است. وی با اشاره به اینکه رهبران اروپایی درک می کنند که شهروندان عمیقاً مخالف هستند، اتحادیه اروپا توسط کمیسیونی متشکل از کمیسیونرهای غیر منتخب هدایت می شود که سیاست های آنها دیگر با نظرات شهروندان مطابقت ندارد و البته نظرات آنها را هیچ کس نمی پرسد. وی افزود: که رهبران اروپایی درک می کنند که شهروندان عمیقاً با فلسفه زیربنای اقدامات دولت مخالف هستند.
Президент РФ Владимир Путин принял участие в заседании клуба Валдай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2023
پوتین: ما با کار ساختن یک دنیای جدید روبرو هستیم/ برگزیده ای سخنان 4 ساعته ای پوتین + ویدیو
میرکویچ خاطرنشان کرد: "اصل امنیت و صلح جهانی نیز بدیهی است که در غرب پذیرفته خواهد شد، اما جنگ هایی که در قرن بیست و یکم توسط آتلانتیک ها (نمایندگان ناتو) آغاز شد. در عراق، لیبی و افغانستان، منجر به مرگ چهار میلیون نفر شد. Pax Americana (دنیای امریکایی) بسیاری را می کشد! ریاکاری آتلانتیکیست ها بر اساس یک استاندارد دوگانه آشکار است.
در مورد اصل برابری، همه موافق رعایت آن هستند، اما به گفته این کارشناس، "ائتلاف غربی به رهبری امریکا بدون دستور سازمان ملل و بر اساس دروغ به عراق حمله کرد".
این کارشناس خاطرنشان کرد که روسیه و غرب می توانند بر سر این اصول به توافق برسند، اما آنها در تفسیر متفاوت هستند، به طوری که غرب مدام خصلت های خوب و بد را به جهان نسبت می دهد و کشورهای چهار گوشه کره زمین را "به نام خیر" تحریم می کند.
میرکویچ در پایان گفت: "غرب، و به ویژه ایالات متحده، می‌خواهد دیدگاه خود را از فرهنگ فزاینده‌ای که بیشتر مردم آن را بدور از عقل می‌دانند، تحمیل کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала