عملیات ویژه روسیه در اوکراین

مزدور بریتانیایی در اوکراین: ارتش روسیه بسیار خطرناک است

مزدور بریتانیایی درباره ای ارتش روسیه گفت: ارتش روسیه در دوئل های توپخانه ای خوب کار می کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، آلن تفنگدار پیشین بریتانیایی که در کنار نیروهای کیف می جنگید به روزنامه گاردین گفت، که ارتش روسیه بسیار خطرناک است و در دوئل های توپخانه و جنگ الکترونیک کارکرد خوبی دارد.
این روزنامه به نقل از آلن نوشت: "بیهوده است که باور کنیم (در طرف روسیه) هیچ واحد شایسته یا نیروهای با انگیزه وجود ندارد. آنها قوی، بسیار خطرناک، در توپخانه و جنگ الکترونیک خوب هستند".
ناتو در حال جذب مزدوران خارجی برای اوکراین است
به نوشته ای این روزنامه، این مزدور 58 ساله است. او در دهه 1990 در 30 سالگی در یوگسلاوی پیشین شروع به جنگ با این عنوان کرد، سپس در کرواسی ساکن شد و به عنوان یک پیمانکار نظامی خصوصی در عراق و افغانستان کار کرد. با شروع عملیات نظامی روسیه در برابر کیف، بریتانیایی به گردان گرگ های داوینچی به فرماندهی دیمیتری کوتسیوبایلو پیوست که در مارچ 2023 در نزدیکی آرتموفسک درگذشت.
بکارگیری اوکراین از مزدوران خارجی امریکای لاتین در شرایط تلفات سنگین
آلن چندین ماه در جنگ در همان منطقه شرکت کرد. مزدور گفت: توپخانه طرف روسیه متوقف نشد، دقیق بود. افزون بر این، او متوجه شد که بیشتر مزدورانی که در اوکراین ملاقات کرده بود، قبلاً آنجا را ترک کرده بودند و برخی نیز کشته شده بودند.
آلن خاطرنشان کرد، که در هر گردان اوکراینی ده ها خارجی وجود دارد.
یادآوری می کنیم، که روز دوشنبه، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که کیف به دلیل اختلال در طرح‌های بسیج و پنهان کردن خسارات سنگین نیروهای مسلح اوکراین، جذب مزدوران را در آسیا، امریکای لاتین و خاورمیانه افزایش داده است. بر اساس بیانیه وزارت نظامی روسیه، سربازگیری از جمله در مناطق تحت کنترل امریکایی ها در سوریه مستقر شده است. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد، که در ایالات متحده و کانادا با کمک سازمان های اطلاعاتی غربی، در درجه اول سیا، استخدام مزدوران برای کمک به رژیم کیف تشدید شده است.
بحث و گفتگو