جامعه روشن‌فکران دینی: جهان حاکمیت گروه طالبان را به رسمیت نشناسد

جامعه روشن‌فکران دینی به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان از جامعه جهانی خواسته است تا حاکمیت گروه طالبان را به هیچ صورتی به رسمیت نشناخته و از همکنشی با این گروه خودداری کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، جامعه روشن‌فکران دینی روز سه‌شنبه ۶ سرطان، گفته است، که عید قربان در حالی فرا می‌رسد که "فقر اقتصادی، تعصب قومی، استبداد سیاسی، افراطی‌گرایی دینی، وابسته‌گی استخباراتی و کشتارهای بدون محاکمه" گلوی جامعه نیمه‌جان افغانستان را هرچه بیشتر می‌فشارد.
جبهه مقاومت: امروز همه کشورها می دانند، طالبان همان گروه خشن و بدوی و ویرانگر سی سال پیش هستند
آنان گفته‌اند: "امروز ملیشه‌های نهادهای امنیتی منطقه و فرامنطقه آمده‌اند تا زشت‌ترین آپارتاید قومی را در حق فرزندان مظلوم سرزمین پاک ما‌ اعمال نموده و با کمال بی‌حیایی به آن افتخار هم ورزند".
پیش از این، جبهه مقاومت ملی نیز در پیامی به مناسبت فرارسیدن عید قربان از نخبه‌گان سیاسی و فرهنگی همه اقوام به‌خصوص پشتون‌های کشور خواسته است که به طالبان اجازه ندهند تا برای "دوام وحشت و ادامه مظالم‌شان" از نام قوم سوءاستفاده کرده و "تخم تلخ و زهراگین اختلافات قومی" را نسل در نسل کشور زرع کنند.
به گفته جبهه مقاومت، باور جامعه جهانی در پیوند به تغییر طالبان نادرست ثابت شده و به هیچ کشوری پوشیده نمانده است که طالبان "همان گروه خشن و بدوی و ویرانگر" ۳۰ سال قبل هستند.
این جبهه از جهان خواسته است که اقدام‌های جدی را در زمینه پایان بخشیدن به "حاکمیت ضدبشری طالبان" ادا کنند.
بحث و گفتگو