سازمان ملل درباره ای نمادهای نیروهای اوکراینی: ما با نازی ها مخالفیم

پس از انتشار نمادهای ارتش اوکراین از سوی یک نشریه ای امریکایی، سازمان ملل با نازیسم مخالفت کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک، نماینده رسمی دبیرکل این سازمان در یک نشست توجیهی در پاسخ به درخواست اظهار نظر در مورد نشریه نیویورک تایمز درباره وجود نمادهای نازی در لباس نظامیان اوکراینی گفت: سازمان ملل با نمادهای نازی ها و نازی گرایی مخالف است.
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تلفات نیروهای مسلح اوکراین در جریان نخستین یورش در میدان های ماین
خبرنگار به گزارش نشریه نیویورک تایمز در تاریخ 7 جون اشاره کرد، که در آن آمده است، دولت اوکراین و متحدان ناتو سه عکس از سربازان اوکراینی را با وصله هایی با نمادهایی که "در آلمان نازی بدنام شده و از آن زمان به بخشی از نماد نگاری گروه های راست افراطی تبدیل شده اند، منتشر کرده و سپس بی سر و صدا از رسانه های اجتماعی خود حذف کرده اند".
دوجاریک گفت: "ما مخالف نازی ها و نمادهای نازی هستیم. من نمی توانم صحت این پیام ها را تأیید کنم - (اما) این موضع اصولی ما است".
پیش از این، ولادیمیر زلنسکی بارها عکس هایی را با ارتش منتشر کرده بود، که نشان های گروه تروریستی داعش را داشتند. در سپتامبر 2022، عکسی از کانال تلگرام زلنسکی حذف شد، که در آن یک سرباز با نشان گروه تروریستی داعش سر مرده" در قاب آن قرار داشت. پیش از این، او نشریه ای را به روز پیروزی بر نازیسم اختصاص داده بود، این پست در تاریخ 9 می 2022 بود. یکی از عکس‌های این تصویر، یک مرد نظامی را نشان می‌دهد، که نشان تشکیلات نازی قبلاً ذکر شده را روی سینه‌اش گذاشته است. سپس پست ویرایش شد و عکس نظامی با نمادهای نازی حذف شد.
بحث و گفتگو