حمله قوای هوایی اسرائیل به سوریه

امروز سه نظامی سوریه در نتیجه حملات هوایی اسرائیل به مواضع قوای مسلح سوریه در ولایت حماه زخمی شدند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، امروز 12 مارچ شبکه تلویزیونی الاخباریه گزارش داد که قوای دافع هوا سوریه حمله راکتی قوای هوایی اسرائیل را در ولایت حماه دفع کرد.
گزارش شده است که تلاش برای حمله به اهداف زمینی در منطقه مصیاف صورت گرفت.
در اثر این حملات سه سرباز سوری زخمی شدند، ویرانی نیز ثبت شده است.
روسیه حملات اسرائیل به سوریه را شدیداً محکوم کرد
این اقدام تجاوزکارانه اسرائیل از حریم هوایی کشور همسایه لبنان صورت گرفت. خبرگزاری سانا به نقل از سخنان نظامیان قوای سوریه می نویسد: توپ های دافع هوایی ما به طرف اهداف دشمن فیر کردند که به چندین راکت اصابت کردند.
قابل ذکر است که در 7 مارچ، قوای هوایی اسرائیل به میدان هوایی بین المللی آپلو در سوریه حمله کرد، میدان هوایی از کار افتاد، خسارت مادی ثبت شد. تصمیم گرفته شد که تمامی پروازها، از جمله پروازهای که کمک های بشردوستانه را به مردم آسیب دیده از زلزله های اخیر در این مناطق می رساند، به میدان های دمشق و لاکاتیه منتقل شوند.
در شب 19 فبروری، مشخص شد که قوای هوایی اسرائیل به دمشق حمله راکتی را انجام داد. به گفته وزارت دفاع سوریه، قوای دافع هوایی راکت‌ها بیشتر را ساقط کردند. یکی از راکت های اسرائیلی به ساختمانی در دمشق اصابت کرد و 15 نفر کشته شدند. علاوه بر این، چندین خانه ویران گردید.
روسیه از اسرائیل خواست تا از کارهای جنگ افروزانه در برابر سوریه دست بردارد
ارتش اسرائیل از اظهار نظر در مورد گزارش های رسانه ها درباره حمله نیروی هوایی به دمشق خودداری کرد.
اداره عمومی آثار باستانی و موزیم های سوریه خاطرنشان کرد که در نتیجه حمله هوایی اسرائیل به برخی از اشیاء موجود در ارگ تاریخی دمشق آسیب وارد شده است.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که فدراسیون روسیه استفاده از زور توسط اسرائیل را که به دمشق سوریه حمله کرده محکوم می کند، زیرا چنین اقداماتی به شدت ناقض قوانین بین المللی است.
بحث و گفتگو