وزارت داخله افغانستان: ولسوالی مالستان از وجود طالبان پاکسازی شد

وزارت داخله افغانستان اعلام کرده است، که ولسوالی مالستان ولایت غزنی وجود طالبان پاکسازی شده و ولسوالی جاغوری در حال پاکسازی است.
Sputnik

عقب نشینی طالبان از جاغوری و پایان درگیری ها در مالستان
به گزارش اسپوتنیک، وزارت داخله افغانستان در خبرنامه اش نوشت: ولسوالی مالستان غزنی از وجود تروریستان پاکسازی گردیده و در ولسوالی جاغوری عملیات جریان دارد.

در این خبرنامه آمده است: ولسوالي مالستان ولایت غزني بصورت كامل از وجود تروريستان پاكسازي گرديد و در ولسوالي جاغوري با حضور نيروهاي ويژه پوليس کمندوها و قطعات واکنش امنيت از دو استقامت عمليات هاي  زميني و هوايي جريان دارد.

در ادامه این خبرنامه آمده است: در جريان عمليات ها دها تن از تروريستان هلاک و چندين تن ديگرشان زخم برداشته اند.

اکمالات نيروها بقدر کافي صورت گرفته  و به تمام مشکلات آنها رسيدگي به موقع صورت گرفته است.

دو تولي اردوي منطقوي براي تامين امنيت بهتر ايجاد و بيشر از ۶۰۰ تن از مردم محل در همين دو ولسوالي غزني در چوکات خيزش هاي مردمي تنظيم گرديده اند که پس از آموزش هاي  نظامي تجهيز و براي امنيت ساحات شان توظيف ميگردند.

یادآوری می کنیم، که روز شنبه (۲۶ عقرب) وزارت دفاع اعلام کرد، که عملیات تصفیوی در ولسوالی‌های مالستان و جاغوری ولایت غزنی آغاز شده است و جنرال شریف یفتلی، رییس ستاد ارتش رهبری این عملیات را به عهده دارد.

ولسوالی های مالستان و جاغوری بیش از ده روز است که مورد هجوم گروه طالبان قرار گرفته، که در نتیجه آن بیش از پنج هزار خانواده از این دو ولسوالی آواره شده اند.


بحث و گفتگو