عقب نشینی طالبان از جاغوری و پایان درگیری ها در مالستان

© Sputnikعقب نشینی طالبان از جاغوری و پایان درگیری ها در مالستان
عقب نشینی طالبان از جاغوری و پایان درگیری ها در مالستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان امروز از برخی روستاهای ولسوالی جاغوری عقب نشینی کرده است.

پنج هزار خانواده از ولسوالی های ارزگان خاص،‌ مالستان و جاغوری بیجا شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
پنج هزار خانواده از ولسوالی های ارزگان خاص،‌ مالستان و جاغوری بیجا شده‌اند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، عارف رحمانی یک عضو مجلس در مورد آخرین وضعیت امنیتی ولسوالی های جاغوری و مالستان صبح امروز گفت: خوشبختانه با رسیدن نیرو های امنیتی به جاغوری، طالبان مجبور به عقب نشینی از بسیاری از مناطق این ولسوالی شده اند.
رحمانی افزود: باید عملیات تصفیوی و تلاشی خانه به خانه در بخش های از جاغوری مثل داود،پاتو،زیرک،ناوه و حوتقول باید آغاز شود، که احتمال دارد طالبان در این مناطق حضور مخفی داشته باشند.
این عضو مجلس در ادامه ابراز داشت: نیرو های امنیتی اعزام شده به جاغوری تا حال کدام اقدام جدی و تهاجمی گسترده را برای سرکوب طالبان در جاغوری و مالستان آغاز نکرده اند و طالبان با تضعیف روحیه، مجبور به عقب نشینی شده اند.
رحمانی در مورد مالستان نیز اظهار داشت: در مالستان نیرو های های کمکی رسیده است و حال درگیری ها ظاهرا در آنجا خاتمه یافته است.
در عین حال وی هشدار می دهد، که اگر،مواضع طالبان به صورت کامل در اطراف جاغوری و مالستان از بین نرود و نیرو ها و تجهیزات کافی برای دایم در این دو ولسوالی جابجا نگردد،احتمال قوی است که بعد از بازگشت نیرو های کمکی طالبان دو باره حملات خود را در این ولسوالی آغاز کنند.
در همین حال شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری در صفحه فیس بوک خود نوشته است، که عملیات پاکسازی نیرو های امنیتی در جاغوری آغاز گردیده است.
عارف نوری سخنگوی والی غزنی نیز از عزم جدی نیرو های اعزام شده به جاغوری و مالستان برای سرکوب طالبان به منظور از بین بردن تهدیدات طولانی مدت آنان در این دو ولسوالی خبر می دهد.
یادآوری می کنیم، که با تحریکات و حملات چند روز گذشته طالبان در بخش های از این دو ولسوالی امن غزنی،امنیت این دو ولسوالی با تهدید جدی روبرو شده است و هزاران فرد در این فصل سرما به دلیل حملات طالبان مجبور به ترک خانه خود از بخش های زیاد این دو ولسوالی شده اند.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала