غرب آماده پذیرش "غروب تسلط" خود در جهان نیست

ایگور مورگولوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که کشورهای غرب آماده پذیرفتن واقعیت های عینی نظم جهان "چند قطبی" جدید و کاهش سلطه آنها در امور جهانی نیستند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، ایگور مارگولوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در صحبت های خود در کنفرانس بین المللی " روسیه چین- همکاری عصر جدید" که در پکن برگزار گردید گفت: اینجا، در" آسیا" یکپارچگی و صراحت قطعی در خط مقدم قرار ندارد، اما همکاری و تعاملات خلاقانه بدون درگیری در چارچوب نظامهای سیاسی مختلف و شیوه زندگی، متفاوت تر قرار گرفته است. مارگولوف گفت:" ما فضای کمتری برای همکاری سازنده در جهان و در کل در منطقه" اروپا — اتلانتیک "را دارا هستیم.  

«روسیه را به باد انتقاد گرفتند»: او باارزش ترین چیزی که غرب داشت، نابود ساخت

به گفته وی، "واضح است که کشورهای غرب آماده پذیرش واقعیت های عینی نظم جهانی جدید چندگانه و کاهش سلطه آنها در امور جهانی نیستند."
وی اضافه نمود:"همانطور که گفتم، آسیا امکانات زیادی برای ایجاد چنان جامعه ای دارد که در آن همکاری همه جانبه از جمله اقتصادی، سیاسی ممکن باشد. گواه آشکار آن — برخوردی است که کشورهای عضو سازمان شانگهای، جامعه کشورهای جنوب —شرق آسیا و اعضای اتحادیه اقتصادی اورآسیا را به شکوفایی می رساند".

 

 

بحث و گفتگو