«روسیه را به باد انتقاد گرفتند»: او باارزش ترین چیزی که غرب داشت، نابود ساخت

عضو شوید
ویکتور موراخوفسکی می نویسد، دلچسپ ترین چیز در مورد انتقال شاهدان از دوما در سوریه به لاهه – عکس العمل سیاستمداران و رسانه های جهان پیشرفته بود.

میخواهیم بطور خلص یاداوری نمائیم: روسیه و سوریه به مقر سازمان منع سلاح کیمیاوی 17 باشنده دوما آوردند. از جمله پسربچه مشهور حسن — ستاره نمادین سازمان «کلاه های سفید» که بر اساس او بر سوریه راکت های «توماهوک» شلیک شدند و از برکت آن کارشناسان مجتمع نظامی — صنعتی روسیه با دقت نمونه های عصری شده تسلیحات راکتی امریکا مطالعه میکند.

© AFP 2023 / Bart Maat«روسیه را به باد انتقاد گرفتند»: او باارزش ترین چیزی که غرب داشت، نابود ساخت
«روسیه را به باد انتقاد گرفتند»: او باارزش ترین چیزی که غرب داشت، نابود ساخت - اسپوتنیک افغانستان
«روسیه را به باد انتقاد گرفتند»: او باارزش ترین چیزی که غرب داشت، نابود ساخت

شاهدان معلومات دادند که نمادین راجع به حمله کیمیاوی چگونه فلمبرداری شد، — و روسیه برای آنها تریبون تامین کرد. گرفتن — آن از شاهدان عینی ناممکن بود — و از همینرو کشور پیشتاز جهان آزاد اصلاً خود از شرکت در مراسم امتناع ورزید و به دول زیردست شرکت در آن را ممنوع ساخت.

قبل از کنفرانس کوتاه مطبوعاتی نماینده امریکا در سازمان منع سلاح کیمیاوی بطور عاجل با نمایندگان «متحدین» تماس گرفت و آمدن شان را ممنوع ساخت که در نتیجه آنها در سالون حضور نداشتند.

وضع رسانه های آزاد جهان آزاد هنوز هم ساده تر بود. به عناوین عده از آنها توجه خوانندگان را جلب میداریم:

Japan Times:« روسیه را به نمایش شرم آور — به خاطر نشان دادن باشندگان دوما جهت تلاش ثابت ساختن اینکه حمله کیمیاوی نمایشی بود، متهم ساختند».

The Times:«نمایش شرم آور از دوما».

Mirror: « روسیه پسربچه 11 ساله سوری را به مثابه «شاهد» نشان داد، تا «جعلی بودن حمله کیمیاوی» را ثابت سازد».

Otago Daily Times: « روسیه سعی می ورزد حمله در دوما را بی اعتبار سازد».

Yahoo News: «روسیه را به خاطر «نمایش» انتقال باشندگان دوما به سازمان منع سلاح کیمیاوی به باد انتقاد گرفتند».

ABC News:« روسیه به خاطر نمایش شرم آور نشان دادن شاهدان حمله کیمیاوی در سوریه متهم شده است».

New York Daily News: « روسیه را به خاطر تلاش ردنمودن حمله کیمیاوی در سوریه به باد انتقاد گرفتند».

The Washington Post: « انگلستان و فرانسه اعلامیه روسیه را به مثابه «نمایش» افشا میکنند».

آری، فراموش کردیم بگوئیم که حتی خبر راجع به کنفرانش کوتاه مطبوعاتی در لاهه در صفحات اول رسانه های پیشتاز جهان آزاد انعکاس نه یافت و فقط بصورت فرعی ذکر شده است.

در نتیجه — ما مشاهده میکنیم که روسیه به قلب جهان آزاد شاهدان و شرکت کنندگان می آورد که میگویند که نمادین در سوریه، نمایشی بود. کشورهای عمده آزاد که بر اساس همین نمادین سوریه را بمبارد نموده، چشمان و گوش های شان را می بندند و نمی آیند، به خاطریکه « آنها واقعیت را خوب میدانند».

در نظر اول، هیچ چیزی نو در اینجا وجود ندارد. 19 سال قبل به عین بهانه های جعلی بیلگراد، پایتخت صربستان را بمبارد کردند.

15 سال قبل ظرف مشهور شیشیه کولین پاویل در شورای امنیت به مثابه ثبوت موجودیت سلاح کشتار جمعی رژیم صدام حسین به فاجعه برای مردم عراق مبدل گشت. ولی بعداً ثابت شد که این ادعا دروغین بود — اما این را که نگران می سازد، همه چیز مدتها قبل انجام شده اند. عراق را به ویرانه مبدل ساختند، «دولت اسلامی» (داعش — سازمان تروریستی ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) را بوجود آوردند، از 150 تا 600 هزار باشنده بی گناه ملکی عراق کشته شدند و کشور به کشتزار ماین ها مبدل گشت، اما به نظر دول غربی همه چیز درست است.

در سال گذشته بر بنیاد اتهامات جعلی رودچینکوف ورزشکاران روسیه را از شرکت در بازی های المپیا محروم کردند، ولی حالا رودچینکوف در محکمه سویس همه اتهامات علیه ورزشکاران روسیه را تکذیب کرد.

مضحکه مسموم ساختن سکریپال جاسوس انگلیس و دخترش در لندن نمایش دیگر متهم ساختن روسیه به همه گناهان شمرده میشود که جهان در روزهای اخیر شاهد آن بود. بر اساس همین بهانه غرب یکبار دیگر بر ضد روسیه در یک جبهه متحد شد و دیپلوماتان روسیه را اخراج کرد. ولی روسیه توان دفاع از اعتبار خود دارد و با عمل متناظر دیپلوماتان غربی را اخراج نمود. این سلسله اتهامات دروغین به خاطر منزوی ساختن روسیه ادامه خواهد یافت.

در نتیجه — طوریکه ما به چشم سر می بینیم — هیچ اثر از رسانه های «آزاد» دیده نمیشود و همه با دسپلین حقیقت تصدیق شده را که بجای آنها فورمولبندی نموده، منتشر می سازند. هیچکس جرئت قبول نمودن خطر نمی کند، از ترس اینکه گویا مبادا در عقب بی نظمی ها در امریکا و اعتراضات کتلوی بر ضد تجاوزات جنسی در آلمان هم روسیه قرار داشته باشد. ساحه میدیایی دموکراسی پیشرفته را را اصلاً از اطلاعات غیرضروری برای مردم جدا می سازند.

احتمالاً، در داخل این نیز پیروزی بر روسیه تصور میشود. از بیرون این عجیب معلوم میشود.

باید گفت که روسیه به این ظفرهای تبیلغاتی غرب عادت کرده است. ده سال قبل جامعه ما، وقتیکه تهدیدهای مجازات آغای سفیدپوست می شنید، مضطرب میشد.

حالا این تهدیدها توسط واقعیت ها آزموده شده — و از همینرو روسیه در سال 2018 نسبت به پیروزی های نامنهاد میدیایی غرب برخورد هرچه بیشتر آرامتر مینماید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала