وزیر خارجه سابق تونس: مجمع اقتصادی بینالمللی سن پترزبورگ را آینه شکست تحریمها و سیاست انزوا خواند

وزیر خارجه سابق تونس: مجمع اقتصادی بینالمللی سن پترزبورگ را آینه شکست تحریمها و سیاست انزوا خواند
دکتر رفیق عبدالسلام، وزیر امور خارجه سابق تونس، در مورد سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مجمع اقتصادی بینالمللی سن پترزبورگ، در مصاحبه با اسپوتنیک اظهار داشت: «مسکو از میزان تغییراتی که در نظم جهانی موجود، که در حال گذار از تک قطبی به چند قطبی است و روز به روز در حال تقویت است، آگاه است.» این تحولات، علیرغم تمام چالشهایی که ایجاد میکنند، فرصتهای جدیدی را برای رشد اقتصادی و تقویت همکاری نیز فراهم میکنند.
عبدالسلام در تفسیری برای اسپوتنیک تأکید کرد مجمع بینالمللی اقتصادی : « آینهای است که شکست سیاست محاصره و انزوای اقتصادی و سیاسی را که برخی از کشورهای غربی علیه سایر کشورها و مهمتر از همه، روسیه اعمال میکنند، منعکس میکند.» به نظر او، «تحریمها در حال از دست دادن هدف خود هستند و علیه مبتکران خود عمل میکنند.»
او افزود که مشارکت گسترده در این مجمع، اعتماد روزافزون به روسیه در صحنه بینالمللی را نشان میدهد، به ویژه که بسیاری از بازیگران اقتصادی منطقهای و جهانی اذعان دارند که تحریمهای اعمال شده توسط پایتختهای غربی علیه مسکو در دستیابی به اهدافشان شکست خورده است.
رفیق عبدالسلام در پایان خاطرنشان کرد: «بریکس به لطف حضور قدرتهای اقتصادی تأثیرگذاری مانند چین، روسیه و هند و همچنین پیوستن سایر کشورهای جهان سوم، خود را به عنوان یک نیروی اقتصادی بینالمللی مطرح میکند و خود را به عنوان یک پدیده جهانی تحمیل میکند.»
#SPIEF2026‼
ما را در سایت و تلگرام اسپوتنیک دنبال کنید