پایان سلطه بیرقیب آمریکا؛ بانکهای مرکزی دالر را با طلا عوض کردند

© telegram sputnikafghanistanپایان سلطه بیرقیب آمریکا؛ بانکهای مرکزی دالر را با طلا عوض کردند
پایان سلطه بیرقیب آمریکا؛ بانکهای مرکزی دالر را با طلا عوض کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2026
عضو شوید

پایان سلطه بی‌رقیب آمریکا؛ بانک‌های مرکزی دالر را با طلا عوض کردند

سهم دارایی‌های طلا در ذخایر بانک‌های مرکزی جهان در پایان سال 2025 به 27 درصد افزایش یافت، در حالی که سهم اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا (UST) به 22 درصد کاهش یافت و سهم یورو نیز 15 درصد است.

این داده‌ها توسط بانک مرکزی اروپا در گزارش «نقش بین‌المللی یورو» که در تاریخ 2 جون منتشر شده، ارائه شده است.

ما را در سایت و تلگرام اسپوتنیک دنبال کنید

Sputnik Afghanistan | Telegram

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала