لفاظی های تند امارت اسلامی و پاکستان در پیوند به تظاهرات در پنجاب

لفاظی های تند امارت اسلامی و پاکستان در پیوند به تظاهرات در پنجاب
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان، در بیانیهای تیراندازی نیروهای امنیتی پاکستان به تظاهرکنندگان حزب «تحریک لبیک» را محکوم کرد و خواستار خویشتنداری دولت اسلامآباد شد.
در بیانیه آمده است که تظاهرات تحریک لبیک طبق قوانین پاکستان برگزار شده، اما نیروهای نظامی با شلیک به معترضان موجب کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان و وارد شدن خسارات مالی شدند.
بیانیه تأکید کرده که برخورد خشن با مردم تنشهای داخلی را افزایش میدهد. راهحل مشکلات، گفتوگو و تفاهم است.
وزارت امور خارجه پاکستان در پاسخ، این بیانیه را دخالت در امور داخلی خود خواند و بار دیگر به طور کنایهآمیزی از دولت افغانستان به عنوان «رژیم طالبان» یاد کرد و گفت، دولت افغانستان به تعهدات خود طبق توافقنامه دوحه در مورد مبارزه با تروریسم و تشکیل یک دولت فراگیر عمل کند.
در بیانیه آمده است: «ما متوجه اظهارات "سخنگوی امارت اسلامی" درباره امور داخلی پاکستان شدهایم. از او میخواهیم بر مسائل افغانستان تمرکز کند و از اظهارنظر درباره موضوعاتی خارج از صلاحیت خودداری نماید.»
روز گذشته، درگیریهایی در پنجاب بین هواداران تحریک لبیک پاکستان که در حمایت از فلسطین تجمع کرده بودند و نیروهای امنیتی پاکستان رخ داد. هر دو طرف، جانب مقابل را به گشودن آتش متهم کردند. به گفته پلیس محلی، حداقل پنج نفر شامل یک افسر پلیس، سه معترض و یک رهگذر کشته شدند.
ما را در سایت و تلگرام اسپوتنیک دنبال کنید
