معراج به اسپوتنیک: افغانستان امن و آماده سرمایه گذاری است

© Sputnikمعراج محمد معراج، رئیس عمومی دفتر وزارت معادن و پطرولیم
معراج محمد معراج، رئیس عمومی دفتر وزارت معادن و پطرولیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2024
عضو شوید
اختصاصی
در هفته انرژی روسیه مسئولان وزارت معادن و پطرولیم طالبان خواستار سرمایه گذاری در سکتور انرژی در افغانستان شدند.
به گزارش اسپوتنیک، "هفته انرژی روسیه" در مسکو آغاز شده است که در چارچوب آن نشست وزرای انرژی کشورهای بریکس برگزار می شود. موضوع اصلی "هفته انرژی روسیه 2024" "همکاری انرژی در جهان چند قطبی" است.
از افغانستان نیز هیئتی از وزارت معادن و پطرولیم در این رویداد اشتراک کرده اند.

معراج محمد معراج ، رئیس عمومی دفتر وزارت معادن و پطرولیم در حاشیه "هفته انرژی روسیه" به خبرنگار اسپوتنیک گفت: در افغانستان امنیت است، ثبات است و در قسمت هایدرو کاربن ها بسیار پوتانسیل بالا موجود است بسیار حوزه های کلان نفت و گاز داریم، از کمپنی های دولتی روسی و کمپنی های شخصی روسیه می خواهیم بیایند در افغانستان سرمایه گذاری کنند و انشالله زمینه برایشان بسیار مساعد است.

وی علاوه کرد که از افغانستان وزیر معادن به همراه معین تخنیکی و دیگر مسئولان تخنیکی، رئیس عمومی هایدروکاربن ها است، رئیس عمومی اداره نفت و گاز افغانستان نیز اشتراک کرده اند.
معراج می گوید به دلیل اهمیت این رویداد برای افغانستان، یک هیئت بسیار قوی برای جستجوی راه های برقراری ارتباط با کمپنی ها و دولت روسیه به مسکو آمده اند تا بروی برنامه هایی که می توانند به صورت مشترک کار کنند به تفاهم برسند.
لازم به یادآوری است که انجمن هفته انرژی روسیه شامل حدود 30 رویداد با مشارکت بیش از 100 سخنران خواهد بود که به بلوک های موضوعی تقسیم می شوند: "برنامه بین المللی: همکاری برای توسعه"، "توسعه انرژی پایدار"، "فناوری و داده ها به عنوان مبنای رهبری"، "توسعه بخش های سوخت و انرژی روسیه: استراتژی و مقررات" و "مجموعه سوخت و انرژی با محوریت اجتماعی". در حاشیه نمایشگاه تجهیزات و فناوری های مجتمع سوخت و انرژی، بیش از 20 جلسه برای کادر فنی و مهندسی شرکت های انرژی با حضور بیش از 70 سخنران در نظر گرفته شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала