سفیر روسیه در چین: الگوی جهان تک قطبی موازات با منافع غرب، در حال پیوستن به تاریخ است

© Sputnik / Valeriy MelnikovЗаместитель министра иностранных дел РФ Игорь Моргулов
Заместитель министра иностранных дел РФ Игорь Моргулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2024
عضو شوید
سفیر روسیه در چین گفت، : کشورهای بریکس در حال تبدیل شدن به نیروی محرکه اصلی اقتصاد جهانی هستند.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور مورگولف سفیر روسیه در چین گفت که کشورهای بریکس در حال تبدیل شدن به نیروی محرکه اصلی اقتصاد جهانی هستند و فعالانه در شکل دادن به دستور کار جهانی مشارکت می کنند.
مورگولف در دوازدهمین مجمع جهانی صلح در پکن گفت: "هیچ نیروی مسلط پیشرو در بریکس وجود ندارد. با تلاش های مشترک، ما موفق شدیم فرهنگ گفتگو را در بریکس بر اساس احترام به مسیرهای توسعه یکدیگر و در نظر گرفتن منافع یکدیگر ایجاد کنیم. این به شرکت کنندگان کمک می کند تا زمینه های مشترک و راه حل هایی برای دشوارترین مسائل پیدا کنند."
سفیر خاطرنشان کرد: "کشورهای بریکس به وضوح در حال تبدیل شدن به نیروی محرکه اصلی اقتصاد جهانی هستند."
بر اساس برآوردهای اولیه، متوسط ​​نرخ رشد اقتصادی در کشورهای بریکس در سال جاری به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین جهانی بوده است.
به گفته مورگولف، بریکس فعالانه در شکل دادن به دستور کار جهانی، حفاظت از منافع مشترک و ارائه چشم انداز خود از نظم جهانی آینده مشارکت دارد.
از اول جنوری، روسیه رئیس دوره ای بریکس شد. این رویداد با پیوستن اعضای جدید به سازمان همزمان شد. این گروه، علاوه بر روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی، اکنون شامل مصر، اتیوپی، ایران، امارات و عربستان سعودی است. پس از الحاق همه اعضای جدید، اعضای بریکس به 10 کشور با جمعیت 3.6 میلیارد نفر - تقریباً نیمی از کل جهان - گسترش یافت. این کشورها بیش از 40 درصد از تولید نفت جهان و حدود یک چهارم صادرات کالاهای جهان را به خود اختصاص داده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала