زلنسکی : ترامپ باید فورا طرح صلح خود برای اوکراین را ارائه دهد

زلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2024
عضو شوید
ولادیمیر زلنسکی از ترامپ درخواست کرد که طرح خود برای توقف درگیری در اوکراین را فورا ارائه دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درخواست کرد تا فوراً طرح خود را برای پایان دادن به مناقشه اوکراین ارائه کند.
پیشتر ترامپ بارها اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، ظرف تنها 24 ساعت به مناقشه روسیه و اوکراین خاتمه می دهد.
زلنسکی در گفتگویی با شبکه تلویزیونی آمریکایی بلومبرگ گفت:"اگر ترامپ می داند چگونه به این جنگ پایان دهد، باید همین امروز ما را از آن(طرح) مطلع سازد. اگر (در زمینه طرح وی) خطراتی برای استقلال اوکراین وجود داشته باشد، اگر (قرار است) حاکمیت خود را از دست بدهیم، می‌خواهیم آماده باشیم، می‌خواهیم بدانیم."
زلنسکی گفت که به طور بالقوه آماده است تا با ترامپ برای شنیدن پیشنهاداتش دیدار کند. وی همچنین گفت که اوکراین مایل است پی ببرد که آیا پس از انتخابات آمریکا در ماه نوامبر از حمایت آمریکا برخوردار خواهد بود یا خیر.
رویترز در ماه جون گزارش داد که در صورت انتخاب مجدد ترامپ، مشاوران وی طرحی را برای سوق دادن اوکراین به سمت مذاکرات صلح با روسیه ارائه می کنند که در صورت امتناع، حمایت نظامی آمریکا پایان می یابد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته بود، طرح احتمالی مشاوران ترامپ باید وضعیت جبهه نبرد را در نظر بگیرد، مسکو برای ارزیابی آن باید با جزئیات این طرح آشنا شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала